Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Muslimské počty
Moderátor: Gabča
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
sterilná veda
Chiq, už by si ma nemusel označovať ako opisovača sterilných názorov.
Predstav si, že drvivá väčšina z toho čo píšem je môj vlastný názor, skúsenosť, alebo pohľad na vec. Hovorím a píšem za seba, je to hádam už nezvyklé? Choď do Ripňan, ten pán Ti to najskôr ukáže, vyzeral priateľsky. No a keby chcel, tak sa tam vyberiem aj ja s wattmetrom. Prípadne pozvem aj Étera, nech to meria on. Načo toľko zbytočných rečí.
K Muslimom to zatiaľ vidím jednoducho. Netreba ani zízať cez ploty. Stačí sa poobzerať vo vlastnej dedine, a nemusí ma bolieť hlava nad muslimami. Ak by vznikol nejaký vážnejší problém, do týždňa mi rozkradnú mnohoročné úsilie tí, ktorí sa nevedia postaviť ako ľudia k ničomu. Stačí pár percent parazitov, na farbe nezáleží. Títo ľudia pritom slobodne volia, a ovplyvňujú verejnú mienku. Títo ľudia dokážu slobodne predať aj to, k čomu nemajú vzťah, alebo čo nevlastnia. Robia šaty/auto/dom človeka? Kto je tu taký, kto sa v núdzi nebude chovať ako parazit? Čo nám spôsobuje veľkú škodu býva niekedy aj najbližšie okolie.
Predstav si, že drvivá väčšina z toho čo píšem je môj vlastný názor, skúsenosť, alebo pohľad na vec. Hovorím a píšem za seba, je to hádam už nezvyklé? Choď do Ripňan, ten pán Ti to najskôr ukáže, vyzeral priateľsky. No a keby chcel, tak sa tam vyberiem aj ja s wattmetrom. Prípadne pozvem aj Étera, nech to meria on. Načo toľko zbytočných rečí.
K Muslimom to zatiaľ vidím jednoducho. Netreba ani zízať cez ploty. Stačí sa poobzerať vo vlastnej dedine, a nemusí ma bolieť hlava nad muslimami. Ak by vznikol nejaký vážnejší problém, do týždňa mi rozkradnú mnohoročné úsilie tí, ktorí sa nevedia postaviť ako ľudia k ničomu. Stačí pár percent parazitov, na farbe nezáleží. Títo ľudia pritom slobodne volia, a ovplyvňujú verejnú mienku. Títo ľudia dokážu slobodne predať aj to, k čomu nemajú vzťah, alebo čo nevlastnia. Robia šaty/auto/dom človeka? Kto je tu taký, kto sa v núdzi nebude chovať ako parazit? Čo nám spôsobuje veľkú škodu býva niekedy aj najbližšie okolie.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 607
- Registrován: čtv 21 kvě 2009 11:19
- Dostal: 1 poděkování
Re: sterilná veda
Jj, ti nás také převálcují..Akord píše: Stačí sa poobzerať vo vlastnej dedine, a nemusí ma bolieť hlava nad muslimami.
My se teď v tuhle chvíli vlastně máme úplně nejlíp, slyšela jsem, že se máme zatím nejlíp (spotřebně) za poslední 4 miliardy let, no a zanedlouho bude následovat převálcování cizími kulturami. Takže si važme, že jsme jedni z nejšťastnějších lidí na Zeměkouli, co kdy žili, žijí a budou žít.
Re: sterilná veda
Máte, jako obvykle, špatné informace: Přikládám výňatky z jednoho širšího výzkumu:Gabča píše:
Takže si važme, že jsme jedni z nejšťastnějších lidí na Zeměkouli, co kdy žili, žijí a budou žít.
Britská ekonomická společnost New Economics Foundation vyhodnotila současný „index šťastné planety“ (HPI) neboli skutečný index životní úrovně pro většinu zemí světa. Tento index prý reálně odráží životní úroveň, pohodu, štěstí a ekonomickou prosperitu lidí.
Happy Planet Index pro rok 2009 z velké většiny obsadily země latinské Ameriky. A zajímavá je na první pohled sedmá příčka, kde se objevuje Kuba. Index totiž nezohledňuje jen lidská práva podle evropské normy, ale klade silný důraz na psychologické štěstí a pohodu lidí, kteří v zemi žijí.
Podle NEF je HPI mnohem věrohodnější při porovnávání životní úrovně zemí než pouhá čísla hovořící o ekonomickém růstu. A podle indexu třeba Čína a Indie byly před dvaceti roky ekologičtější a šťastnější než dnes, ačkoli dnes jsou na tom ekonomicky lépe.
„Index naznačuje, že cesta, kterou sledujeme, a to bez výjimky, nedokáže poskytnout všechny tři cíle: vysoké životní uspokojení, vysoký průměrný věk života a trvale udržitelný ekologický styl života. Místo toho potřebujeme nový model vývoje, který nám poskytne dobrý život, aniž bychom zcela zničili Zemi,“ uvedl Saamah Abdallah, jeden z výzkumníků společnosti NEF.
Kostarika je jedničkou, protože její obyvatelé uvádějí nejvyšší životní uspokojení na světě 8,5 na stupnici od jedné do desíti, lidé tam navíc žijí poměrně dlouho – v průměru 78,5 roku – a s ekologickou stopou to tam zatím není špatné, ačkoli ne nejlepší. Celkové HPI v Kostarice dosahuje 76,1 bodu.
Česko na 92. místě má slušný průměrný věk života – 75,9 roku – horší je to ale s životní spokojeností, která má hodnotu 6,9, a nejhorší je to s ekologickou stopou, která je značně podprůměrná.
Chce to trochu širší rozhled.
Re: sterilná veda
Platón ,,no budiš" priznám sa ti , viem čo má so štastím človeka spoločného ekologický štýl jeho života , no neviem čo má s jeho štastím spoločného jeho ekonomický rast . Môžeš mi to prosím ťa vysvetliť ? PepePlatón píše:...ekonomickém růstu... ...ekologický styl života...
Dobrý karbaník vie , že aj oko je možné prebiť .
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 607
- Registrován: čtv 21 kvě 2009 11:19
- Dostal: 1 poděkování
Re: sterilná veda
Vždyť říkám chybí nám rozhled, tak Vám to povídám, že se máme sice dobře, ale jsme remcaví a nestačí nám to.Platón píše:Česko na 92. místě má slušný průměrný věk života – 75,9 roku – horší je to ale s životní spokojeností, která má hodnotu 6,9, a nejhorší je to s ekologickou stopou, která je značně podprůměrná.
Chce to trochu širší rozhled.
Trvám na tom, že jsme jedni z nejšťastnějších lidí ve Sluneční soustavě.
- Merlin
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1764
- Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
- Bydliště: Severní Morava
- Dostal: 54 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: sterilná veda
Jak pravil ten chlap s doutníkem:Gabča píše:Vždyť říkám chybí nám rozhled, tak Vám to povídám, že se máme sice dobře, ale jsme remcaví a nestačí nám to.Platón píše:Česko na 92. místě má slušný průměrný věk života – 75,9 roku – horší je to ale s životní spokojeností, která má hodnotu 6,9, a nejhorší je to s ekologickou stopou, která je značně podprůměrná.
Chce to trochu širší rozhled.
Trvám na tom, že jsme jedni z nejšťastnějších lidí ve Sluneční soustavě.
"Věřím jen statistikám, které jsem sám zfalšoval."
The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 607
- Registrován: čtv 21 kvě 2009 11:19
- Dostal: 1 poděkování
Když už jsme u té ekologie,
mohli bychom se zamyslit nad jízdou automobilem ... nejezdit jako sebevražedný terorista, ale ve stylu tzv. Eco driving. Vy, co už to znáte, netřeba číst dál (jestli to tu už někde na fóru je, naznačte, já to smažu)
Co Eco driving přináší? Především úsporu paliva (až 30 %), zvýšení průměrné rychlosti a v neposlední řadě snížení emisí z výfukových zplodin, a snížení opotřebení vozidla. Už samotný rizikový management, je-li správně a důsledně aplikován, přináší úsporu paliva, Eco driving pak další dodatečnou úsporu. K tomu je hlavním smyslem Eco drivingu zvládnutí předvídavé a ohleduplné jízdy. Méně stresu za volantem znamená nižší riziko chyby řidiče.
Rady pro ekologické řízení
* Pravidelně a vždy před dlouhou cestou kontrolujte tlak v pneumatikách. Při podhuštění mají pneumatiky vyšší valivý odpor a váš vůz při jízdě spotřebuje více paliva.
* Je-li to možné, přeřaďte na vyšší rychlostní stupeň - uspoříte palivo.
* Vyvarujte se razantní akceleraci a prudkému brždění. Uspoříte palivo a snížíte počet dopravních nehod.
* Klimatizaci používejte šetrně, zvyšuje významně spotřebu paliva.
* Odmontujte z vozu veškeré příslušenství, jako je například střešní nosič, nosič jízdních kol a střešní box; mají vliv na aerodynamiku vozu a snižují palivovou účinnost.
* Vyložte z vozu zbytečnou zátěž. Je příčinou vyšší spotřeby paliva.
* Startujte motor vozu pouze tehdy, jste-li připraveni vyjet a při zastavení motor vypněte, pokud předpokládáte delší zastávku dva minuty.
* Dodržujte rychlostní omezení, protože při vysoké rychlosti spotřebováváte více paliva.
* Není-li jejich chod nezbytný, vypněte veškeré elektrické systémy ve voze, jako je například vyhřívání zadního okna. Snížíte tím spotřebu.
....
• Vyvarujte se chodu na volnoběh.
• Vypínejte motor v dopravních zácpách.
• Při sjíždění svahů uvolněte pedál akcelerátoru.
• Je váš automobil vybavený ohřívačem bloku motoru? Pokud tomu tak je, použijte jej několik hodin před startováním ze studeného stavu, aby se snížila spotřeba paliva a výfukové emise.
Ještě z jiného soudku:
- Řaďte na nejvyšší rychlostní stupeň tak rychle, jak je to možné. U benzinových aut se má přeřadit před 2500 otáčkami za minutu, u naftových aut před 2000 otáčkami.
- Udržujte stabilní rychlost, používejte nejvyšší rychlostní stupeň. Váš motor bude pracovat velmi efektivně.
- Dívejte se dopředu a předvídejte děje v dopravě. To vám poskytne dostatek času a prostoru pro reagování bez stresu a adekvátně.
- Zpomalujte citlivě, pomalu uvolňujte plynový pedál.
Ještě jinde: (navíc)
+ Dodržujte předepsanou rychlost
+ Správný olej, paliva, údržba
+ Plynulost jízdy .. každé zrychlování totiž znamená výdej energie, která se pak bez užitku přemění v brzdách na teplo. Platí totiž zákon o zachování energie; a zatímco při akceleraci ji vydáte, zpět už se vám při nuceném zpomalení nevrátí (pokud Vaše vozidlo není vybaveno hybridním pohonem umožňujícím zpětné získávání energie - rekuperaci).
mohli bychom se zamyslit nad jízdou automobilem ... nejezdit jako sebevražedný terorista, ale ve stylu tzv. Eco driving. Vy, co už to znáte, netřeba číst dál (jestli to tu už někde na fóru je, naznačte, já to smažu)
Co Eco driving přináší? Především úsporu paliva (až 30 %), zvýšení průměrné rychlosti a v neposlední řadě snížení emisí z výfukových zplodin, a snížení opotřebení vozidla. Už samotný rizikový management, je-li správně a důsledně aplikován, přináší úsporu paliva, Eco driving pak další dodatečnou úsporu. K tomu je hlavním smyslem Eco drivingu zvládnutí předvídavé a ohleduplné jízdy. Méně stresu za volantem znamená nižší riziko chyby řidiče.
Rady pro ekologické řízení
* Pravidelně a vždy před dlouhou cestou kontrolujte tlak v pneumatikách. Při podhuštění mají pneumatiky vyšší valivý odpor a váš vůz při jízdě spotřebuje více paliva.
* Je-li to možné, přeřaďte na vyšší rychlostní stupeň - uspoříte palivo.
* Vyvarujte se razantní akceleraci a prudkému brždění. Uspoříte palivo a snížíte počet dopravních nehod.
* Klimatizaci používejte šetrně, zvyšuje významně spotřebu paliva.
* Odmontujte z vozu veškeré příslušenství, jako je například střešní nosič, nosič jízdních kol a střešní box; mají vliv na aerodynamiku vozu a snižují palivovou účinnost.
* Vyložte z vozu zbytečnou zátěž. Je příčinou vyšší spotřeby paliva.
* Startujte motor vozu pouze tehdy, jste-li připraveni vyjet a při zastavení motor vypněte, pokud předpokládáte delší zastávku dva minuty.
* Dodržujte rychlostní omezení, protože při vysoké rychlosti spotřebováváte více paliva.
* Není-li jejich chod nezbytný, vypněte veškeré elektrické systémy ve voze, jako je například vyhřívání zadního okna. Snížíte tím spotřebu.
....
• Vyvarujte se chodu na volnoběh.
• Vypínejte motor v dopravních zácpách.
• Při sjíždění svahů uvolněte pedál akcelerátoru.
• Je váš automobil vybavený ohřívačem bloku motoru? Pokud tomu tak je, použijte jej několik hodin před startováním ze studeného stavu, aby se snížila spotřeba paliva a výfukové emise.
Ještě z jiného soudku:
- Řaďte na nejvyšší rychlostní stupeň tak rychle, jak je to možné. U benzinových aut se má přeřadit před 2500 otáčkami za minutu, u naftových aut před 2000 otáčkami.
- Udržujte stabilní rychlost, používejte nejvyšší rychlostní stupeň. Váš motor bude pracovat velmi efektivně.
- Dívejte se dopředu a předvídejte děje v dopravě. To vám poskytne dostatek času a prostoru pro reagování bez stresu a adekvátně.
- Zpomalujte citlivě, pomalu uvolňujte plynový pedál.
Ještě jinde: (navíc)
+ Dodržujte předepsanou rychlost
+ Správný olej, paliva, údržba
+ Plynulost jízdy .. každé zrychlování totiž znamená výdej energie, která se pak bez užitku přemění v brzdách na teplo. Platí totiž zákon o zachování energie; a zatímco při akceleraci ji vydáte, zpět už se vám při nuceném zpomalení nevrátí (pokud Vaše vozidlo není vybaveno hybridním pohonem umožňujícím zpětné získávání energie - rekuperaci).
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1739
- Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
- Dal: 37 poděkování
- Dostal: 262 poděkování
Eco Driving
Jezděte tak jako by vaše auto nemělo brzdy.
Možná trochu divné ale je to tak
Možná trochu divné ale je to tak
Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 607
- Registrován: čtv 21 kvě 2009 11:19
- Dostal: 1 poděkování
Re: Eco Driving
Já vím . Né, jasně, chápu to.NAVAR píše:Jezděte tak jako by vaše auto nemělo brzdy.
Možná trochu divné ale je to tak
Jediné, co mi na těch radách přijde divné, je:
• Vyvarujte se chodu na volnoběh.
... je jasné, že brždění motorem snižuje spotřebu až na nulu, ale.. je to brždění. Pokud se sjíždí z pozvolného kopce, ráda dávám neutrál, protože ikdyž to něco spotřebovává, dojede se dál bez dodatečného šlapání na plyn
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1739
- Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
- Dal: 37 poděkování
- Dostal: 262 poděkování
Re: Eco Driving
Myslím že v tom je logika. Část práce motoru se spotřebuje, třeba na pohon alternátoru (stovky watů), vodní pumpy, klimatizace atd.. Tak proč to nenechat ať to pohání jízda z kopce než klapání na volnoběh.Gabča píše:Já vím . Né, jasně, chápu to.NAVAR píše:Jezděte tak jako by vaše auto nemělo brzdy.
Možná trochu divné ale je to tak
Jediné, co mi na těch radách přijde divné, je:
• Vyvarujte se chodu na volnoběh.
... je jasné, že brždění motorem snižuje spotřebu až na nulu, ale.. je to brždění. Pokud se sjíždí z pozvolného kopce, ráda dávám neutrál, protože ikdyž to něco spotřebovává, dojede se dál bez dodatečného šlapání na plyn
Akorát v zimě bych na volnoběh z kopce nejezdil
Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 276
- Registrován: sob 09 kvě 2009 10:36
- Dostal: 3 poděkování
Re: Eco Driving
Přesně tak, "jako by brzdy nebyly".NAVAR píše:Jezděte tak jako by vaše auto nemělo brzdy.
Možná trochu divné ale je to tak
No jsou "řidiči", že na krátké rovince to rozjedou a před zatáčkou brzdí a ještě vás v plynulé jízdě zpomalují. Spotřeba o třetinu vyšší a jejich brzdové obložení vydrží třetinu.
No a v zimě je to katastrofa, buď je v pangejtu nebo se na plný plyn nerozjede,
Re: sterilná veda
Jak říkal Lišák z Metráčku: lidé sou blbé a pitomé. Někdo je šťastný když mu ráno v ložnici rozkvete nový krásný květ ibišku, jiný k témuž potřebuje nový sporťák v garáži. A na to potřebuje (ten jiný) ten ekonomický rastpepe píše: [Platón ,,no budiš" priznám sa ti , viem čo má so štastím človeka spoločného ekologický štýl jeho života , no neviem čo má s jeho štastím spoločného jeho ekonomický rast . Môžeš mi to prosím ťa vysvetliť ? Pepe
Pro Gabču: já bych ten Váš výrok bez obavy z blamáže rozšířil na celou Galaxii.Dál už to nemám projitý.
To gewo: Ten tlustej chlap s doutníkem chtěl být za každou cenu vtipnej. (Asi jako já).
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 607
- Registrován: čtv 21 kvě 2009 11:19
- Dostal: 1 poděkování
Re: Eco Driving
Jj, asi pomůže řezat zatáčky, ale je třeba se dobře rozhlídnout, angličani maj v protisměru výhodu :-)jvj56 píše:Přesně tak, "jako by brzdy nebyly".NAVAR píše:Jezděte tak jako by vaše auto nemělo brzdy.
Možná trochu divné ale je to tak
No jsou "řidiči", že na krátké rovince to rozjedou a před zatáčkou brzdí a ještě vás v plynulé jízdě zpomalují.
to asi o Vás nevímeplatón píše: Ten tlustej chlap s doutníkem chtěl být za každou cenu vtipnej. (Asi jako já).
, pravda, v téhle Galaxii to zas až taková praděpodobnost, že tu jsou úplně stejní lidi není. Ale v jiných nevíme, zrovna si tam třeba v M31 povídají U pramene o VE : -)))))))))platón píše: já bych ten Váš výrok bez obavy z blamáže rozšířil na celou Galaxii. Dál už to nemám projitý.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 607
- Registrován: čtv 21 kvě 2009 11:19
- Dostal: 1 poděkování
Re: Eco Driving
Nojo, .... když bych potom musela brzdit, je to jasný, ... ale když je pak dojezd volný, o to dřív bych musela šlápnout na pedál paliva. Ještě to řeknu jinak, po svým .. když jede auto na volnoběh, tak tam "toho uvnitř" daleko méně rachotí, není ten rachot a vše s tím rachotem spojené zbytečná ztráta?NAVAR píše: Myslím že v tom je logika. Část práce motoru se spotřebuje, třeba na pohon alternátoru (stovky watů), vodní pumpy, klimatizace atd.. Tak proč to nenechat ať to pohání jízda z kopce než klapání na volnoběh.
Akorát v zimě bych na volnoběh z kopce nejezdil
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1739
- Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
- Dal: 37 poděkování
- Dostal: 262 poděkování
Re: Eco Driving
Záleží z jakého kopce se jede, podle toho bych volil kvalt aby se to nepřetáčelo.Gabča píše:Nojo, .... když bych potom musela brzdit, je to jasný, ... ale když je pak dojezd volný, o to dřív bych musela šlápnout na pedál paliva. Ještě to řeknu jinak, po svým .. když jede auto na volnoběh, tak tam "toho uvnitř" daleko méně rachotí, není ten rachot a vše s tím rachotem spojené zbytečná ztráta?NAVAR píše: Myslím že v tom je logika. Část práce motoru se spotřebuje, třeba na pohon alternátoru (stovky watů), vodní pumpy, klimatizace atd.. Tak proč to nenechat ať to pohání jízda z kopce než klapání na volnoběh.
Akorát v zimě bych na volnoběh z kopce nejezdil
Pokud kola točí motorem je to jiný stav než když motor točí koly. Hodně aut kňučí ale to závisí na stavu motoru, převodovky, diferenciálu, rozvodů atd. Zas až takový odborník nejsem.
Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.