Re: Rezonance - Volná Diskuze
Napsal: čtv 26 dub 2012 22:30
Nebudu na každý podnět reagovat zvláště a doufám, že Poot a ani Slávek se nebudou zlobit, že jsem
odpovědi sloučil do jednoho příspěvku.
1) odpověď na - kompetence Moderátora:
2) odpověď Slávkovy na připomínky a návrhy založený nového vlákna
3) sdělní Poota, informace, že je již vlákno založený: "Baterie která využívá pole země"
**********************************************************************************************************************
odpověď na - kompetence Moderátora:
Zdejší fórum je moderované v tom duchu, že každý má možnost vyjádřit volně svůj názor, pokud to
je v mezích slušnosti a na téma dotyčného vlákna. Při splnění těchto podmínek nemá moderátor
důvod do diskuze ani do vlákna zasahovat. Pokud tak činí, tak jako kterýkoli jiný účastník této diskuze,
tedy svým názorem. I tak jsou tady moderátoři napadáni, a někdy i dost nevybíravě, že určují směr
diskuze přesouváním "nehodících se" příspěvků do jiných vláken.
Zdravím - poota
*********************************************************************************************************************
Zdravím Poota
Kompetence Moderátora:
Díky za reakci a jsem rád, že popsané pravidlo a problém, jak jsi ho definoval je ta skutečnost, že
se můžete s pozice moderátora zapojit, ale jen legitimně - jako každý zúčastnění v dané diskusi.
( jak jsi popsal: "jsou tady moderátoři napadáni, a někdy i dost nevybíravě" )
Chci podotknou nezvratné hledisko funkce a výkonu Moderátora:
Moderátor je kompetentní osoba - specialista v daném oboru a má za úkol - usměrňovat debatu a
jednoznačně rozlišovat debatu na kladnou a nebo spornou a svou analýzou vzniklé spory klasifikovat
a okamžitě ( za cenu vměšování do diskuse ) do případné diskuse vnášet řád, smysluplnost posloupnosti
dějů, postulovat nezvratnost stěžejních bodů a zákonitostí v předmětu diskuse.
Moderátor diskusi vede a nebo nad ní dohlíží a usměrňuje, vnáší do diskuse smysluplný řád. "Moderátor",
jak jsem se vyjádřil - má předpoklady se v dané tématu orientovat, aby diskuse nenabrala nekontrolovanou
výměnu nepotvrzených údajů a názorů - je to profese, odborník k dané vědecké disciplíně, problematice a
musí se stále učit aby udržel svůj status, krok s dobou !
Neznalost není neodbornost, ale diletantismus.
Každá práce má svoje a moderování je poslání napravovat, stimulovat, informovat a demonstrovat pravdivé
poznatky v celé oblasti lidského konání !! Moderátor vždy vede diskusi k vrcholu zkoumaného problému ke
skutečnému a pravdivému poznání a tato cesta je nelehká, jak jsi zde sám uvedl.
Demokracie má taky své pravidla a je taky zákony usměrňována od nežádoucích vlivů, jinak by to nebyla
demokracie, ale anarchie , ale anarchie není inkvizice jak uvedl - Slávek.
Když se ke všemu započte hloupost je vše dokonáno:
Hloupost prvního druhu se vyznačuje neschopností spatřovat souvislosti a hloupost druhého druhu naopak
spatřováním neexistujících souvislostí.
Moderátor musí jít na steč vůči všemu co odporuje zdravé logice, usměrňuje, tříbí stanoviska,
zastupuje lidi, kteří se právě v neznámých vodách neumějí pohybovat a z tohoto důvodu má jejich
důvěru a očekávají spravedlivé zastání !! To je můj status Moderátora.
*********************************************************************************************************************************
2) odpověď Slávkovy na připomínky a návrhy založený nového vlákna
Ahoj slávku
Jsem rád, že je zájem o vědecké poznatky, a že diskuse dostlala konečně přijatelné formy a slíbené podklady
samozřejmě předám k prostudován pro pro všechny zájemce. Jsem si vědom, že toto vlákno je o
rezonanci, ale základna těchto obvodu není jednoduchá jak se mnohdy ze schémat může zdát.
Příklad: pokud chci jen postavit nějaký multivibrátor s klopným obvodem, nepotřebuji znát podrobný popis
fyzických dějů v daném zapojení - *jednoduše podle plánku vše spájím dohromady a výsledek se dostaví.
Jiná situace nastane pokud chceme přijít na kloub systému jak to tam uvnitř skutečně probíhá, musíme se zeptat
odborníka, který tomu rozumí a nebo se to sám naučit. Naučit ?! Jak se naučit to, co je předmětem mého zájmu
a od koho, jakého učitele a jaké školy, když v konečné fázi jevu nerozumí ani sám průměrný technik.
To je ten případ jak jsem popsal *výše, je tak školený - z poznatku výzkumu dostane hotový produkt, který
jen zakomponuje do svého návrhu - výrobku. Lineární postup součinnosti a aplikovaní vědy - inženýrství.
Nemohu stavět zařízení o kterém nemám povědomí na jakém principu pracuje a řešení
je jen kusé, spíše laborování s hodnotami a veličinami. V oscilačním obvodu jsou dvě důležité součástky,
který si vyměňují energii - náboj elektronu. Víme, a jak jsem již nastínil, že není kondenzátor jako kondenzátor
a není indukční cívka ( smyčka ) jako jinak konstruovaná indukční cívka. Musí se vždy zachovat technologický
postup a strukturu součástek z čeho jsou vyrobeny. Najednou zjistíme, že problém je složitější než jsme tušili.
Proto moje příspěvky mnohdy působí jako vytržené z kontextu a odvádějící kořen na jinou, výrazně složitější
problematiku a nebo upozorňování na méně důležité, a opomenuté souvislosti k úspěšného řešení, a taky
bez prozkoumání uvedených patrnosti struktury ( dielektrik, atomové struktury ) tento systém nemůže ani pracovat .
Jak jsem nastínil - pojem kondenzátoru je vlastně samostatná fyzikální disciplina a obdobně je to i s konstrukcích cívek.
Permeabilita - reakce určitého prostředí na silové účinky magnetického pole.
Permitivita je fyzikální veličina popisující vztah mezi vektory intenzity elektrického pole a elektrické indukce
v materiálu nebo vakuu. Proto si myslím, že to je stěžejní informace k úspěšnému pochopení a završení stavby
přístroje - obvodu aby splňoval mnou očekávaný efekt. Možná že se moc ztrácím v detailech, ale...
Profesor fyziky nás učil: nespoléhejte na to, že myšlenku, kterou nevyjádříte slovem věty bude
pochopena, protože ne všichni ovládáme telepatii,.. stále máme darem od přírody ústa s jazykem.
Reakce na:
"Jakmile bychom s tímhle jednou začali, stala by se z nás inkvizice "
Myslím si, že jsem už v tomto příspěvku na tento fenomen odpověděl: demokracie - anarchie a inkvizice.
Nesmíme potlačování anarchie chápat jako totalismus a inkvizice, ale demokratický ozdravný proces společnosti.
Jedině separace inkvizici a totalismus nás muže osvobodit z okov dogmatismu.
Jinak řečeno: mnozí si svobodu pletou a anarchií a myslí si, že svoboda jim umožňuje vše i přes nepsané pravidla
slušného chování - normy etiky, který zdravý člověk chápe a nemusí je mít v tabulkách paragrafů !!
Není na místě si vysvětlovat fundovaným alibismem absolutní svobodu a z vlastní neznalosti se stávat pokrytcem.
Pokrytec je právě ten, který si myslí, že může vše, máme přeci svobodu a demokracie. Co by se stalo kdyby byla
svoboda absolutní ? Mohl by kdokoli páchat jakýkoliv zločin bez viny a trestu a to je přeci anarchie.
Moje odpověď na tvojí definici inkvizici je : žádná anarchie není přípustná a třídění plev od zrn je nutný
postup separace ! Můžeš namítnou, že to nelze aplikovat na zdejší forum, ale omyl je pravdou.
*************************************************************************************************************************************
Návrhy založený nového vlákna
Návrh a pravidla - elektrety vlákno, které jsi přednesl mají logický a systematický základ a souhlasím:
A) Vlákna velice striktně na téma:
Seriozní, striktní a vědecká, které bych každopádně určitě preferoval.
B) Vlákna kde jsou příspěvky mimo téma:
Usměrnit přispívajícího z dotazem kam tím směřuje a navázat na disciplinu zachování zdravé informativní
komunikace. Urážlivé a jinak nevhodné bezpodmínečně smazat s pokáráním v duchu zdravých
pravidel společenské etiky.
C) Tématicky bohapustá vlákna:
Hledání kamene mudrců a kříšení šarlatánství mocné magie bez důkazů.
Novodobý fenomén, nevzdělanosti a neznalosti, raději se zdržím výkladu tohoto jevu.
Ohledně: popisovaný "Dimmer"
Je jasný, že stmívač je na konci větve filtrovaný kondenzátorem aby pulzy byly vyhlazeny na stejnosměrné napětí.
Ještě to spolu v příhodné době určitě rozebereme.
***************************************************************************************************************************************
3) sdělní Poota, informace, že je již vlákno založený: "Baterie která využívá pole země"
Vlákno na elektrety tu už je, jenom má trochu konspirační název "Baterie která využívá pole země"
viewtopic.php?f=2&t=49&
Určitě to je podmiňující a tajuplný titulek a budu se snažit do tohoto vlákna shromažďovat a
ukládat informace, které jsou již dnes o tomto fyzikálním jevu známé - výzkum a praktické
využití. Z pohledu fyziky je to sice téma široké a často se i vědecké názory liší, ale věděcké
důkazy o principu Elektretu jsou již definované. Pro ty co budou mít zájem se s tímto
fenomenem seznámit, budou muset do vlákna: "Baterie která využívá pole země"
Studii mám rozpracovanou a budu vás s jednotlivými uzavřenými kapitoly seznamovat.
Zdravím, Beetoven
odpovědi sloučil do jednoho příspěvku.
1) odpověď na - kompetence Moderátora:
2) odpověď Slávkovy na připomínky a návrhy založený nového vlákna
3) sdělní Poota, informace, že je již vlákno založený: "Baterie která využívá pole země"
**********************************************************************************************************************
odpověď na - kompetence Moderátora:
Zdejší fórum je moderované v tom duchu, že každý má možnost vyjádřit volně svůj názor, pokud to
je v mezích slušnosti a na téma dotyčného vlákna. Při splnění těchto podmínek nemá moderátor
důvod do diskuze ani do vlákna zasahovat. Pokud tak činí, tak jako kterýkoli jiný účastník této diskuze,
tedy svým názorem. I tak jsou tady moderátoři napadáni, a někdy i dost nevybíravě, že určují směr
diskuze přesouváním "nehodících se" příspěvků do jiných vláken.
Zdravím - poota
*********************************************************************************************************************
Zdravím Poota
Kompetence Moderátora:
Díky za reakci a jsem rád, že popsané pravidlo a problém, jak jsi ho definoval je ta skutečnost, že
se můžete s pozice moderátora zapojit, ale jen legitimně - jako každý zúčastnění v dané diskusi.
( jak jsi popsal: "jsou tady moderátoři napadáni, a někdy i dost nevybíravě" )
Chci podotknou nezvratné hledisko funkce a výkonu Moderátora:
Moderátor je kompetentní osoba - specialista v daném oboru a má za úkol - usměrňovat debatu a
jednoznačně rozlišovat debatu na kladnou a nebo spornou a svou analýzou vzniklé spory klasifikovat
a okamžitě ( za cenu vměšování do diskuse ) do případné diskuse vnášet řád, smysluplnost posloupnosti
dějů, postulovat nezvratnost stěžejních bodů a zákonitostí v předmětu diskuse.
Moderátor diskusi vede a nebo nad ní dohlíží a usměrňuje, vnáší do diskuse smysluplný řád. "Moderátor",
jak jsem se vyjádřil - má předpoklady se v dané tématu orientovat, aby diskuse nenabrala nekontrolovanou
výměnu nepotvrzených údajů a názorů - je to profese, odborník k dané vědecké disciplíně, problematice a
musí se stále učit aby udržel svůj status, krok s dobou !
Neznalost není neodbornost, ale diletantismus.
Každá práce má svoje a moderování je poslání napravovat, stimulovat, informovat a demonstrovat pravdivé
poznatky v celé oblasti lidského konání !! Moderátor vždy vede diskusi k vrcholu zkoumaného problému ke
skutečnému a pravdivému poznání a tato cesta je nelehká, jak jsi zde sám uvedl.
Demokracie má taky své pravidla a je taky zákony usměrňována od nežádoucích vlivů, jinak by to nebyla
demokracie, ale anarchie , ale anarchie není inkvizice jak uvedl - Slávek.
Když se ke všemu započte hloupost je vše dokonáno:
Hloupost prvního druhu se vyznačuje neschopností spatřovat souvislosti a hloupost druhého druhu naopak
spatřováním neexistujících souvislostí.
Moderátor musí jít na steč vůči všemu co odporuje zdravé logice, usměrňuje, tříbí stanoviska,
zastupuje lidi, kteří se právě v neznámých vodách neumějí pohybovat a z tohoto důvodu má jejich
důvěru a očekávají spravedlivé zastání !! To je můj status Moderátora.
*********************************************************************************************************************************
2) odpověď Slávkovy na připomínky a návrhy založený nového vlákna
Ahoj slávku
Jsem rád, že je zájem o vědecké poznatky, a že diskuse dostlala konečně přijatelné formy a slíbené podklady
samozřejmě předám k prostudován pro pro všechny zájemce. Jsem si vědom, že toto vlákno je o
rezonanci, ale základna těchto obvodu není jednoduchá jak se mnohdy ze schémat může zdát.
Příklad: pokud chci jen postavit nějaký multivibrátor s klopným obvodem, nepotřebuji znát podrobný popis
fyzických dějů v daném zapojení - *jednoduše podle plánku vše spájím dohromady a výsledek se dostaví.
Jiná situace nastane pokud chceme přijít na kloub systému jak to tam uvnitř skutečně probíhá, musíme se zeptat
odborníka, který tomu rozumí a nebo se to sám naučit. Naučit ?! Jak se naučit to, co je předmětem mého zájmu
a od koho, jakého učitele a jaké školy, když v konečné fázi jevu nerozumí ani sám průměrný technik.
To je ten případ jak jsem popsal *výše, je tak školený - z poznatku výzkumu dostane hotový produkt, který
jen zakomponuje do svého návrhu - výrobku. Lineární postup součinnosti a aplikovaní vědy - inženýrství.
Nemohu stavět zařízení o kterém nemám povědomí na jakém principu pracuje a řešení
je jen kusé, spíše laborování s hodnotami a veličinami. V oscilačním obvodu jsou dvě důležité součástky,
který si vyměňují energii - náboj elektronu. Víme, a jak jsem již nastínil, že není kondenzátor jako kondenzátor
a není indukční cívka ( smyčka ) jako jinak konstruovaná indukční cívka. Musí se vždy zachovat technologický
postup a strukturu součástek z čeho jsou vyrobeny. Najednou zjistíme, že problém je složitější než jsme tušili.
Proto moje příspěvky mnohdy působí jako vytržené z kontextu a odvádějící kořen na jinou, výrazně složitější
problematiku a nebo upozorňování na méně důležité, a opomenuté souvislosti k úspěšného řešení, a taky
bez prozkoumání uvedených patrnosti struktury ( dielektrik, atomové struktury ) tento systém nemůže ani pracovat .
Jak jsem nastínil - pojem kondenzátoru je vlastně samostatná fyzikální disciplina a obdobně je to i s konstrukcích cívek.
Permeabilita - reakce určitého prostředí na silové účinky magnetického pole.
Permitivita je fyzikální veličina popisující vztah mezi vektory intenzity elektrického pole a elektrické indukce
v materiálu nebo vakuu. Proto si myslím, že to je stěžejní informace k úspěšnému pochopení a završení stavby
přístroje - obvodu aby splňoval mnou očekávaný efekt. Možná že se moc ztrácím v detailech, ale...
Profesor fyziky nás učil: nespoléhejte na to, že myšlenku, kterou nevyjádříte slovem věty bude
pochopena, protože ne všichni ovládáme telepatii,.. stále máme darem od přírody ústa s jazykem.
Reakce na:
"Jakmile bychom s tímhle jednou začali, stala by se z nás inkvizice "
Myslím si, že jsem už v tomto příspěvku na tento fenomen odpověděl: demokracie - anarchie a inkvizice.
Nesmíme potlačování anarchie chápat jako totalismus a inkvizice, ale demokratický ozdravný proces společnosti.
Jedině separace inkvizici a totalismus nás muže osvobodit z okov dogmatismu.
Jinak řečeno: mnozí si svobodu pletou a anarchií a myslí si, že svoboda jim umožňuje vše i přes nepsané pravidla
slušného chování - normy etiky, který zdravý člověk chápe a nemusí je mít v tabulkách paragrafů !!
Není na místě si vysvětlovat fundovaným alibismem absolutní svobodu a z vlastní neznalosti se stávat pokrytcem.
Pokrytec je právě ten, který si myslí, že může vše, máme přeci svobodu a demokracie. Co by se stalo kdyby byla
svoboda absolutní ? Mohl by kdokoli páchat jakýkoliv zločin bez viny a trestu a to je přeci anarchie.
Moje odpověď na tvojí definici inkvizici je : žádná anarchie není přípustná a třídění plev od zrn je nutný
postup separace ! Můžeš namítnou, že to nelze aplikovat na zdejší forum, ale omyl je pravdou.
*************************************************************************************************************************************
Návrhy založený nového vlákna
Návrh a pravidla - elektrety vlákno, které jsi přednesl mají logický a systematický základ a souhlasím:
A) Vlákna velice striktně na téma:
Seriozní, striktní a vědecká, které bych každopádně určitě preferoval.
B) Vlákna kde jsou příspěvky mimo téma:
Usměrnit přispívajícího z dotazem kam tím směřuje a navázat na disciplinu zachování zdravé informativní
komunikace. Urážlivé a jinak nevhodné bezpodmínečně smazat s pokáráním v duchu zdravých
pravidel společenské etiky.
C) Tématicky bohapustá vlákna:
Hledání kamene mudrců a kříšení šarlatánství mocné magie bez důkazů.
Novodobý fenomén, nevzdělanosti a neznalosti, raději se zdržím výkladu tohoto jevu.
Ohledně: popisovaný "Dimmer"
Je jasný, že stmívač je na konci větve filtrovaný kondenzátorem aby pulzy byly vyhlazeny na stejnosměrné napětí.
Ještě to spolu v příhodné době určitě rozebereme.
***************************************************************************************************************************************
3) sdělní Poota, informace, že je již vlákno založený: "Baterie která využívá pole země"
Vlákno na elektrety tu už je, jenom má trochu konspirační název "Baterie která využívá pole země"
viewtopic.php?f=2&t=49&
Určitě to je podmiňující a tajuplný titulek a budu se snažit do tohoto vlákna shromažďovat a
ukládat informace, které jsou již dnes o tomto fyzikálním jevu známé - výzkum a praktické
využití. Z pohledu fyziky je to sice téma široké a často se i vědecké názory liší, ale věděcké
důkazy o principu Elektretu jsou již definované. Pro ty co budou mít zájem se s tímto
fenomenem seznámit, budou muset do vlákna: "Baterie která využívá pole země"
Studii mám rozpracovanou a budu vás s jednotlivými uzavřenými kapitoly seznamovat.
Zdravím, Beetoven