keft píše:.. Průser je, že mé auto má vstřikovaní i lambda sondu.
Nevím tedy, jak se to po montáži UFka kvůli Lambdě projeví. Pokud uvažuji laicky správně, Ufko umožní dokonalejší spálení benzínu což se projeví ve snížení požadavku na množství kyslíku? V tomto důsledku bude sníženo množství vzduchu a spalování bude zase horši?
Pak by bylo nutné postavit ještě elektronický oblbovač sondy. Ja to zkrátka zatraceně komplikované.
Ono je to asi přece jenom trošku jinak.
Sešlápnutím plynového pedálu sdělíš Řídící Jednotce, kolik vzduchu si přeješ, aby do motoru proudilo = jak rychle chceš, aby se motor točil. ŘJ respektujíc Tvoje přání, nastaví škrticí klapku do polohy podle Tvého přání, které ovšem koriguje podle ostatních údajů, které vyhodnocuje. Mezi ně patří třeba teplota motoru, teplota venkovního vzduchu, otáčky motoru, množství nasávaného vzduchu, složení výfukových plynů a spousta dalších. Ze všech těchto údajů si i "vypočítá" nejvhodnější předstih, u některých motorů i časování ventilů, a mimo jiné i nejvhodnější množství vstřikovaného paliva. To závisí také na tom, co všechno obsahují výfukové plyny - jestliže je to nespálené palivo, tak začne vstřikovat míň a pokud to nepomůže, obrátí se na EGR ventil, kterým část výfukových plynů vrací k recyklaci a současně i vydatnému zasírání dotyčného ventilu. Když jsou výfukové plyny "čisté", je vstřikované množství v pořádku, když je tam moc kyslíku, tak se začne vstřikovat víc.
Lepším spálením paliva se docílí "čistší" spaliny, takže ŘJ nevstřikuje míň ani víc, ale motor má větší výkon. Teď záleží na tom, jestli se toho "víc" využije na jízdu a nebo to skončí jenom v "přebytku výkonu" - pak je pro jízdu úplně jedno, jestli jedeme s přebytkem větším a nebo menším a úspora se
nemůže uplatnit, ani kdyby sebevíce chtěla.
Když ubereme plyn, je paliva "moc" a začne se vstřikovat míň, když přidáme plyn, je vzduchu "moc" a vstřikuje se víc.
Píšu o tom už poněkolikáté, ale tady proto, že nemá smysl "oblbovat" ŘJ, pokud se to neudělá ze závažného důvodu a opravdu sofistikovaně.
Třeba zmíněný a většinou proklínaný EGR ventil. Nestačí ho jenom odpojit, protože ŘJ to vyhodnotí jako jeho poruchu. Nestačí místo něj spínat náhradní odpor, protože ŘJ si kontroluje, jestli zároveň s jeho zapnutím došlo ke skokové změně na čidlech výfukových plynů. A jak té potvoře něco nesedí, tak je to porucha a přejde do neřízeného režimu, který má mnohem vyšší spotřebu a není to dáno jenom tím, že se rozsvítí ještě jedna kontrolka.
Takže za tu elektroniku, pokud funguje, tak zaplaťpánbůh a raději ji zbytečně nedráždit!
Zdravím - poota