Zdravím - poota
Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Tepelné motory
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: Tepelné motory
Mimo téma (offtopic)
Myslím, že to není zaměřovač, ale transportní rukojeť - i když u kulometů bývá většinou trochu bokem a u Maxima jsem ji ještě neviděl
Zdravím - poota
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
- la
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1854
- Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
- Bydliště: Brno
- Dal: 763 poděkování
- Dostal: 238 poděkování
Re: Tepelné motory
No Poota to uhádl je to rukojeť v tom koši bude všechno v rezonanci kmitat mohlo by to ucvaknout prsty,nebylo by to za co chytit.
Teď mě čeká práce na bižuterii. Přeháněč bude uzavřený jeho vnitřek vícekomorový ,rozdělený na teplou a studenou část a současně jeho povrch podélně místy rýhován a bude zároveň rekuperátorem když už tam musí být.
Jeho kluzáky teflonové.
Fluidní sval si vyrobím,neboť není nad to si něco hitech ubastlit Materiál silokonový kaučuk s pružností 300% vysoce odolný teplotě olejům atd .hedvábné tkanice s teflonovým povrchem vlastně to opředení přenáší výkon jak je uvedeno literatuře nahoře. Dá se i koupit.
Taky čerpadlo chlazení se musí vyřešit aby to šlo provozovat třeba jen se kbelíkem vody. Chlazení bude mít venkovní vzduchovou část a vnitřní vodní část,takže chlazení dvoustupňové.
Vzduchová část je jednoduchá stačí navléct a vhodně upevnit pár kroužků na zadní část válce a vodní část je vymyšlená jako vysokotlaký trubkový výměník a v "Cu" trubkách ,Cu" turbulátory zároveň v něm bude uloženo a chlazeno kluzné teflonové pouzdro.
Jednotlivé tyče jsou navrženy tak že jdou vyndat ,jednotlivě bez ztráty tlaku ,tak že jde použít na napumpování stirlingu jiný plyn třeba vodík.Těsnění je kov na kov ,třeba ocel na olovo,žádný závit není do tlakového prostoru průchozí tudíž se nemusí těsnit
Je to rezonanční vysokotlaký stirling.
Ty tyče jsou vlastně vodící tyče na příslušenství.
Teď mě čeká práce na bižuterii. Přeháněč bude uzavřený jeho vnitřek vícekomorový ,rozdělený na teplou a studenou část a současně jeho povrch podélně místy rýhován a bude zároveň rekuperátorem když už tam musí být.
Jeho kluzáky teflonové.
Fluidní sval si vyrobím,neboť není nad to si něco hitech ubastlit Materiál silokonový kaučuk s pružností 300% vysoce odolný teplotě olejům atd .hedvábné tkanice s teflonovým povrchem vlastně to opředení přenáší výkon jak je uvedeno literatuře nahoře. Dá se i koupit.
Taky čerpadlo chlazení se musí vyřešit aby to šlo provozovat třeba jen se kbelíkem vody. Chlazení bude mít venkovní vzduchovou část a vnitřní vodní část,takže chlazení dvoustupňové.
Vzduchová část je jednoduchá stačí navléct a vhodně upevnit pár kroužků na zadní část válce a vodní část je vymyšlená jako vysokotlaký trubkový výměník a v "Cu" trubkách ,Cu" turbulátory zároveň v něm bude uloženo a chlazeno kluzné teflonové pouzdro.
Jednotlivé tyče jsou navrženy tak že jdou vyndat ,jednotlivě bez ztráty tlaku ,tak že jde použít na napumpování stirlingu jiný plyn třeba vodík.Těsnění je kov na kov ,třeba ocel na olovo,žádný závit není do tlakového prostoru průchozí tudíž se nemusí těsnit
Je to rezonanční vysokotlaký stirling.
Ty tyče jsou vlastně vodící tyče na příslušenství.
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: Tepelné motory
Mimo téma (offtopic)
A já blbec ty tyče považoval za svazek hlavní jako u Gattlinga, ale zase mi tam scházela ta klikala píše:No Poota to uhádl je to rukojeť ..
...
Ty tyče jsou vlastně vodící tyče na příslušenství.
Opravdu jsem na hi-tech nedovyspělý primitiv
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
- la
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1854
- Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
- Bydliště: Brno
- Dal: 763 poděkování
- Dostal: 238 poděkování
Re: Tepelné motory
Mimo téma (offtopic)
Je velice těžké si představit o co přicházíte při realizaci tohoto motoru . Například Sao při zkouknutí šasi s tím dělal ta ta ta ta ta . pěkné věci po zahradě, sousedi je to 70cm dlouhé.Při umístění na horní část pumpy na zahradě padá mladším kolemjdoucím čelist skoro na zem a to ještě nemá na koncích stativu ativibrační podložky, takový kruhový gumový placky.Domnívám se, že tohle to se nebude smět nosit nezabalené na veřejnosti.
V druhém filmu nahoře je patrně prezentován sval který využívá na opředení vláken vyrobených z polymeru, který se po přivedení napětí zkrátí ,výsledek je nepatrná spotřeba a velká akcelerace.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- la
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1854
- Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
- Bydliště: Brno
- Dal: 763 poděkování
- Dostal: 238 poděkování
Re: Tepelné motory
No ,já budu montovat tento model svalu má menší objem ,hodí se k zařízení
Myslím že výroba je jednoduchá i když Saovi sem říkal, že výroba dráťáku je proti tomu jitřní procházkou růžovým sadem.Samá tkanička zabalená v teflonové pásce.
Myslím že výroba je jednoduchá i když Saovi sem říkal, že výroba dráťáku je proti tomu jitřní procházkou růžovým sadem.Samá tkanička zabalená v teflonové pásce.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Jim68
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 668
- Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 26 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Lammův motor
Úplně náhodou jsem se dočetl o ponorce s parním pohonem. Tak jsem po tom šel a jednalo se o čpavkový tepelný motor s uzavřeným okruhem, a to prosím v roce 1886!!!!! Vyrobili tři kusy. V New Orleans jezdily deset let tramwaye na tento pohon. Eugene Lamm na něm dělal desítky let a pikantní jest, že fungoval taky na teplo z mořské vody..... To se pak není čemu divit, že se o tom chudákovi nikde nedočtete a náhle zemřel v roce 1901... Myslím, že Google to pečlivě filtruje.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Jim68
Be happy!
Be happy!
- la
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1854
- Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
- Bydliště: Brno
- Dal: 763 poděkování
- Dostal: 238 poděkování
Re: Tepelné motory
Zajímavá věc ten uzavřený oběh.
Zase kousek,přeháněč uzavřený s teflonovými kluzáky.
Zase kousek,přeháněč uzavřený s teflonovými kluzáky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- la
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1854
- Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
- Bydliště: Brno
- Dal: 763 poděkování
- Dostal: 238 poděkování
Re: Tepelné motory
Chladič vodní tlakový 10kp/cm2,trubky jsou do otvorů zalisované,v otvorech rozválcované ,za otvory rozválcované do tvaru soudku a pak je to zacínovaný.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Jim68
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 668
- Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 26 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Ia
Jsi fakt jednička. To je pěkně vymakané, co děláš. Jak počítáš tepelné gradienty a setrvačnosti, parazitní prostupy, to musí být peklo?!
Jim68
Be happy!
Be happy!
- la
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1854
- Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
- Bydliště: Brno
- Dal: 763 poděkování
- Dostal: 238 poděkování
Re: Tepelné motory
No vychází dost šílený čísla, třeba ten vodní chladič bude mít v každé trubce ještě sadu Cu spirál (aby tam byla co největší turbulence),no celkem má při vnitřním tlaku 1kp/cm teplosměnost 166,752W/hod/1°K .Lepší je to prostě prubnout.
- Jim68
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 668
- Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 26 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tepelné motory
Právě ty čísla:). Když jsem takovou věc počítal prvně, moc jsem tomu nevěřil, ale většinou to platí nafous. Hlavní to spočítat dopředu, aby člověk nevyrobil jen zbytečný mezimodel - než mi to chodilo, udělal jsem těch strojků tak dvacet. S počítáním....la píše:No vychází dost šílený čísla, třeba ten vodní chladič bude mít v každé trubce ještě sadu Cu spirál (aby tam byla co největší turbulence),no celkem má při vnitřním tlaku 1kp/cm teplosměnost 166,752W/hod/1°K .Lepší je to prostě prubnout.
Jim68
Be happy!
Be happy!
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 766
- Registrován: pát 25 lis 2005 19:33
- Bydliště: Morava
- Dal: 48 poděkování
- Dostal: 269 poděkování
Re: Lammův motor
Ahojky, zase kulím oči jak pukJim68 píše:Úplně náhodou jsem se dočetl o ponorce s parním pohonem. Tak jsem po tom šel a jednalo se o čpavkový tepelný motor s uzavřeným okruhem, a to prosím v roce 1886!!!!! Vyrobili tři kusy. V New Orleans jezdily deset let tramwaye na tento pohon. Eugene Lamm na něm dělal desítky let a pikantní jest, že fungoval taky na teplo z mořské vody..... To se pak není čemu divit, že se o tom chudákovi nikde nedočtete a náhle zemřel v roce 1901... Myslím, že Google to pečlivě filtruje.
Opět pracuji na něčem již vymyšleném, ale že to bude více jak 100 roků stará myšlenka, tak tos mě dostal
Nyní existují nové materiály a jiné konstrukce takže i účinnost a využití bude úplně jinde, ale je vidět že to nedá spát více lidem.....
Jinak koukám na ten Laďův bazmek a mozek mi to opět nebere Asi už fakt stárnu ......
Tak ať se vám všem daří
H.v.
PS - tak sem to našel, patentoval to r. 1872
PS2- to ja asi ta jeho ponorka z roku 1880
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Jim68
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 668
- Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 26 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lammův motor
Ahoj, to ne, on tem Lamm vyvinul jen motor a tramvaj s tímhle pohonem. Tuhle ponorku postavil pan Garret a pak ještě obrovský, pro 15 vojáků (30 metrů dlouhý) a pak ještě větší - motor měl prý 1200 koní(!!). Ten lammův motor měl prý nízkoteplotní chod (překládal jsem to z angličtiny), kotel pracoval od 28 do 35ti stupňů (taky čpavek, že jo - to měla ta pára aspoň 30 barů) a když strojník nedával pozor, zamrzaly písty.... Ty ponorky najdeš na nějakých tureckých stránkách, motor je tady: http://www.douglas-self.com/MUSEUM/POWE ... mmonia.htm
Jim68
Be happy!
Be happy!
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 766
- Registrován: pát 25 lis 2005 19:33
- Bydliště: Morava
- Dal: 48 poděkování
- Dostal: 269 poděkování
Re: Lammův motor
Díky za odkaz, pěkně sem si počtl a ještě to zétra projdu jednou...Jim68 píše: ........ motor je tady: http://www.douglas self.com/MUSEUM/POWER/ammonia/ammonia.htm
Princip je stejný, připouští že motor porušuje druhou termodynamickou větu, problémy s chlazením a kondenzací jsou také stejné.
Hlavní nevýhodou byl právě ten čpavek že "prosakoval", byl toxický a výbušný.....
Dnes jsou již vymakaná chladiva, dá se s tím jinak pracovat. Technický záležitosti vč. mazání jsou vychytaný v TČ ......
Uvidíme, něco mám vymyšlený ale ta realizace- ach jóó - grrrrr
Ale kdo si hraje, nezlobí
Měj se a ať se daří
H.v.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
Re: Lammův motor
http://www.douglas-self.com/MUSEUM/LOCO ... a/soda.htm uvádím, aby se to nepřehlédlo...také zajímavé m11
... věřím, že se " TO " povede ......