kutil píše:Karle,1220 píše:Na rozdíl od parního stroje od lokomotivy, kde zaplatíš kromě ceny stroje i palivo.
Když Ti válec zamrzne, tak si to špatně rozdělil,
Že to celý běží ve velmi záporný teplotě by mělo být jasný.
Dokud mi to nepoběží, už sem psát nebudu.
Grrr.
K.
.... Tady může být dobrým rádcem pouze JIM68 jehož je nápad i mnoho zřejmě již fungujících oblud.
ode mne už nic nečekej
móóc si vážím tvého inspiračního nápadu, ale nějak to vše nestačím vtřebávat, si na mně moc rychlé
Pára je pára, tam vím vo co gou. Já už jiné nebudu
Přeji hodně úspěchů při realizaci tvých bazmeků
H.v.
Se omlouvám, mám děsný práce, od té doby, co mi to tak jako funguje, nabralo to všechno rychlost.... .
Kutilovi: všechny skripta z vejšky Ti můžu přenechat, je toho asi 200 stránek o Carnotovi a Rankinovi a entalpii atd, ale jestli nejsi na matiku, tak si to stejně nevypočítáš, že jo? Můžu Ti s tím výpočtem pomoci, ale jak říkají kluci z fakulty - správnost výpočtu ověříme pouze praktickým pokusem.... Písťáky jsem dávno dal k ledu, dělají psí kusy s teplem (tření, tlaky, těsnění, kondenzace, zamrzání...) a vrhnul jsem se na turbíny.
P.s.: K těm skriptům - jsou myslím docela nanic, protože popisují idealizované děje. Realita je v dlouhodobém testu provozu, kdy se teploty vyrovnají. Nebo to v laborce všechno předehřát a předchladit....
A ještě: jestli používáš vodní páru(?) tak je to jedno z nejtvrdších (nejvýkonnějších tepelně) médií, pokud si to spočítáš správně, budeš mít super výsledky.
To Navar: díky za příspěvek. Ten závěr je moc pěkný!!
Upraveno: Kutile, zatím bych se vykašlal na vstřikování a udělal si tu teplotní a energetickou bilanci. Ať víš, do čeho jdeš. Stejně by ses k ní vrátil. Páč jde o děsný chumel souvisejících čísel (v chodu motoru). Technicky bych to řešil až pak(protože s tím bude mnohem víc problémů než s počítáním - a vích prachů... ).