Neporovnávám nesmyslne ale cosi o tom vím, vždyť elektromotory umím nejenom prevíjet ale i spočítat a komplet udelat. Požadovaný výkon autobusu vychází z požadované rychlosti pri daném stoupání. Pokud si to spočítáš, budeš prekvapený, a zjistíš, že je to presne ve smyslu toho, co jsem psal. Pokud ne, tak to sem doložím. Dále si pro jistotu over, jaký výkon potrebuje osobák pri rychlosti 130km/h, treba cx kolem 0.3 pouze na prekonání odporu vzduchu. Pak bude jasné, co na tech dálnicích vlastne deláme. Toto není nijak ve sporu s Tebou popisovanou akcelerací. Je to nejenom vhodným trakčním momentem, ale i absencí razení. Pri podrobném pohledu je však velký rozdíl, na jaké krátkodobé pretížení je motor stavený, protože to silne ovlivňuje účinnost, žádný ventilátor nezmenší odpor vinutí pod určitou mez. Vezmi si treba výkon trolejbusu, tam 50kW motor nijak nebude, ti konstruktéri by to tolik nepreháneli.jarda ovčák svitavy píše:Nesmyslné porovnávání výkonu elektromotoru a spalovacího motoru vede k nedorozuměním a nepochopení. Auta prodává výkon, ale jezdí se na kroutící moment. A o tom to bude. Měl jsem možnost svézt se v elektromobilu vw golf a měl 18 kw el motor. Mám tentýž vůz, sice 66kw, ale 220nm........Ani omylem bych jej nedohnal, možná na max kdesi po 130 km h
Edit: Díval jsem se do google, obvykle má trolejbus pres 100kW, a tak tam nejspíš nula nechybí, ale neco jako 2x50kW, aby nepotrebovali treba diferenciál. To by pak mohlo mít smysl. Pochybuji totiž, že by se nepochlubili výkonem motoru a pouze tajne mu naordinovali vysokou pretížitelnost.