Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Maziva Interflon
Moderátor: rival
- Ondřej
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 285
- Registrován: pát 22 zář 2006 10:49
- Bydliště: j.Mor.
- Dostal: 7 poděkování
Maziva Interflon
Pořídil jsem si zřejmě jedny z nejlepších maziv hejblátek na planetě: http://www.interflon.cz Konkrétně:
Fin Lube TF -na řetězy apod.
Fin Grease MP 2/3 -vazelína
Fin 25 -aditivum do oleje motoru
Vše na bázi teflonu, ovšem tahle firma má nějakou technologi elektrické úpravy částeček teflonu, takže na kovech drží jak přibitý. Intervaly mazání se standardně snižují na osminu (!), výrazně klesají ztráty z převodů, životnosti hejblátek se zněkolikanásobují atd.
Částečky teflonu mají kolem 10 nanometru, takže nedoporučuju vdechovat a mazat na kůži. Je to v podstatě nanotechnologie.V maloobchodě to nejde sehnat, výrobce se orientuje na průmysl.
V přílohách je část dokumentů co mi poslali.
http://www.interflon.cz/snizit-spotrebu-energii/
http://www.interflon.cz/tezeni-preprava/
http://udrzbapodniku.cz/index.php?id=47 ... 7242b3a0b6
http://www.tribotechnika.sk/1-2008/mazanie_teflon.html
http://udrzbapodniku.cz/menu-gorne/arty ... interflon/
http://udrzbapodniku.cz/menu-gorne/arty ... c4dc479e25
Fin Lube TF -na řetězy apod.
Fin Grease MP 2/3 -vazelína
Fin 25 -aditivum do oleje motoru
Vše na bázi teflonu, ovšem tahle firma má nějakou technologi elektrické úpravy částeček teflonu, takže na kovech drží jak přibitý. Intervaly mazání se standardně snižují na osminu (!), výrazně klesají ztráty z převodů, životnosti hejblátek se zněkolikanásobují atd.
Částečky teflonu mají kolem 10 nanometru, takže nedoporučuju vdechovat a mazat na kůži. Je to v podstatě nanotechnologie.V maloobchodě to nejde sehnat, výrobce se orientuje na průmysl.
V přílohách je část dokumentů co mi poslali.
http://www.interflon.cz/snizit-spotrebu-energii/
http://www.interflon.cz/tezeni-preprava/
http://udrzbapodniku.cz/index.php?id=47 ... 7242b3a0b6
http://www.tribotechnika.sk/1-2008/mazanie_teflon.html
http://udrzbapodniku.cz/menu-gorne/arty ... interflon/
http://udrzbapodniku.cz/menu-gorne/arty ... c4dc479e25
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1252
- Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
- Bydliště: Svitavy
- Dal: 9 poděkování
- Dostal: 99 poděkování
MNO...
Rivale, máš můj nesmírný obdiv......
K mazivům. Shrnul bych to následovně...hioflon, teflon, superflon a bůhvíjakej flon. nepřilnavá pánev a tření součástek při vyšším výkonu je fakt rozdíl. Výrobci aut se předhánějí, jakou můžou dát záruku a tuze jim záleží na spolehlivosti namahaných skupin .. Nejnamahanější rotační součástka je homokinetickej kloub. Hádejte, čím je mazanej....tak dobře, mercedes používá lithiové předražené maziva, jináč celý svět valí na mos2. Já s tím dělal ve strojařině a nic lepšího není. ani na vysoké tlaky, i na teploty. za sucha, ve vazelině i v oleji. Sám si liju do motorů olej s mos2 a je to fakt pohoda.
takže pokud opravdu něco kvalitního, tak mos2. Oproti teflonových a vysokomolekulárních a nanobotických přípravků té poslední mimozemské generace má jednu nevýhodu. Nelze však nic patentovat, páč molybdensulfid se dělá snad sto let...
Byl problém, aby to nebral olejovej filtr, takže ty kousky musejí bejt fakt prťavý.
Lidi potřebují senzační přípravky, nové a ještě lepčí, páč jedině ty dokáží zajistit nesmrtelnost a mínusové odpory.
Víte proč se nepoužívají masově oleje s mos2??Marketing.....
Páč každý chce lít do motoru medově zlatý olej, protože pouze ten značí čistotu, kvalitu, novotu. Já si liju do motorů olej černej jak bota.Lidi jsou fak zmagořený....novej a lepčí. Já chci starej dobrej.
K mazivům. Shrnul bych to následovně...hioflon, teflon, superflon a bůhvíjakej flon. nepřilnavá pánev a tření součástek při vyšším výkonu je fakt rozdíl. Výrobci aut se předhánějí, jakou můžou dát záruku a tuze jim záleží na spolehlivosti namahaných skupin .. Nejnamahanější rotační součástka je homokinetickej kloub. Hádejte, čím je mazanej....tak dobře, mercedes používá lithiové předražené maziva, jináč celý svět valí na mos2. Já s tím dělal ve strojařině a nic lepšího není. ani na vysoké tlaky, i na teploty. za sucha, ve vazelině i v oleji. Sám si liju do motorů olej s mos2 a je to fakt pohoda.
takže pokud opravdu něco kvalitního, tak mos2. Oproti teflonových a vysokomolekulárních a nanobotických přípravků té poslední mimozemské generace má jednu nevýhodu. Nelze však nic patentovat, páč molybdensulfid se dělá snad sto let...
Byl problém, aby to nebral olejovej filtr, takže ty kousky musejí bejt fakt prťavý.
Lidi potřebují senzační přípravky, nové a ještě lepčí, páč jedině ty dokáží zajistit nesmrtelnost a mínusové odpory.
Víte proč se nepoužívají masově oleje s mos2??Marketing.....
Páč každý chce lít do motoru medově zlatý olej, protože pouze ten značí čistotu, kvalitu, novotu. Já si liju do motorů olej černej jak bota.Lidi jsou fak zmagořený....novej a lepčí. Já chci starej dobrej.
„Kdybych byl postaven před rozhodnutí mezi zbabělostí a násilím, zvolil bych násilí.“ Gándí
Re: maziva Interflon
No ja nevim, cetl sjem o MoS2 hodne veci... Jedna zajimava citace"
Zadne aditiva nic dalsiho tam neleju.
Dulezity je proste interval vymeny nejlepe 10 max 15 tisic km.
Pouzivam svuj oblibeny Texaco Havoline Extra 10W/40 jiz hodne let a jsem naprosto s nim spokojeny.Na rozdíl od ostatních výše uvedených přípravků nemá destruktivní vliv na motor nebo převodovku, pokud je správně použit. „Správně použit“ je obtížně definovatelný pojem, jde o to, aby se mu nepodařilo nesprávným postupem při aplikaci ucpat některý z mazacích kanálů, což bude mít katastrofální následky. Na základě komentáře o používání oleje Titan Fuchs s MoS2 jsem věc prohovořil se dvěma skutečnými odborníky na tribotechniku, kterým se používání molybdensulfidu vůbec nelíbilo, molybdensulfid narušuje působení aditiv a pojali podezření, že firma Titan Fuchs, která není „ropnou“ společností (oleje nevyrábí, ale nakupuje základové oleje, které sama aditivuje podle svých receptur – oleje to nejsou vůbec špatné) a kromě výroby olejů se zabývá i recyklací použitých olejů, používá MoS2 jako krytí pro tyto oleje, které se totiž nedají dostatečně aditivovat, protože základová složka oleje je nevratně narušena (protizákonné to není, pokud je na obalu použití MoS2 uvedeno). Prokázat to samozřejmě nemohou, ale jiné rozumné vysvětlení pro toto řešení nemají, snad že nejde o olej pro motorová vozidla, ale pro jiné specifické použití a někdo je jako motorové oleje prodává. V případech montáží různých strojních zařízení se často předepisuje mazání třecích ploch před smontováním v místech, která jsou oleji obtížně přístupná, práškovým grafitem nebo molybdensulfidem. Zde uvedené látky působí pouze preventivně po určitou dobu a napomáhají záběhu třecích ploch při nedostatečném mazání olejovou náplní. Svého času (konec šedesátých a začátek sedmdesátých let minulého století) byla na základě zkušeností z II. světové války vyvolána diskuze o používání molybdensulfidu v motorech motorových vozidel, do které se zapojilo i několik automobilek a vesměs závěr vyzněl v neprospěch používání MoS2. Osobně bych do motorových a převodových olejů molybdensulfid nepřidával, ovšem netvrdím, že je to špatné a nepřípustné. Mazací přípravky s molybdensulfidem ve spreji poslouží k promazání různých mechanizmů (panty dveří atd.) s velkým úspěchem, často se používají na uvolňování zarezlých šroubů.
Titan Fuchs se svými MoS2 oleji na Ostravsku u velkých provozovatelů automobilových parků „padl na ústa“, protože se molybdensulfid usazoval na dně sudů a nebylo jej možné jednoduchým způsobem dostat do vznosu. Ze sudů vytekl prakticky čistý olej a na dně zůstala silná vrstva prakticky neodstranitelné usazeniny molybdensulfidu.
Zadne aditiva nic dalsiho tam neleju.
Dulezity je proste interval vymeny nejlepe 10 max 15 tisic km.
Čas odhalí pravdu.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 980
- Registrován: ned 02 led 2011 17:48
- Dal: 107 poděkování
- Dostal: 23 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: maziva Interflon
Nechápu co ti vadí ťuťu
lithiové vazeliny s ptfe se používají běžně - namátkou :
http://www.auto-rafi.cz/95,cz_vmd-82-%E ... -ptfe.html
lithiové vazeliny s ptfe se používají běžně - namátkou :
http://www.auto-rafi.cz/95,cz_vmd-82-%E ... -ptfe.html
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1252
- Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
- Bydliště: Svitavy
- Dal: 9 poděkování
- Dostal: 99 poděkování
MNO.....
Marxi, díky za citaci, dluho jsem se tak nenachechtal..... Nádherné knížecí názory.
Vlastně už není kde brát. Já to chápu.
Vlastně už není kde brát. Já to chápu.
„Kdybych byl postaven před rozhodnutí mezi zbabělostí a násilím, zvolil bych násilí.“ Gándí
- Ondřej
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 285
- Registrován: pát 22 zář 2006 10:49
- Bydliště: j.Mor.
- Dostal: 7 poděkování
Re: maziva Interflon
jarda: molyku používám roky, povětšinou do motorů, takže vím svoje. Německé Liqui Moly, kteří garantují, že molyka nesedá ke dnu (což je pravda). Ovšem jak to tak vypadá, objevil jsem ještě něco lepšího Stačí si projít to co jsem vložil. Na ty ostatní vlastnosti a spektrum aplikací molyka nemá /nelze aplikovat.
Ty dokumenty jsou dá se říct polooficiální, psal to sám jeden zástupce pro vlastní účely. Je to občas psaný neuhlazeně, ale obsahují praktický návody a zkušenosti.
Ty dokumenty jsou dá se říct polooficiální, psal to sám jeden zástupce pro vlastní účely. Je to občas psaný neuhlazeně, ale obsahují praktický návody a zkušenosti.
- la
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1854
- Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
- Bydliště: Brno
- Dal: 763 poděkování
- Dostal: 238 poděkování
Re: maziva Interflon
No asi tak, potřeboval jsem nedávno mazat takovou hrůzu nad kterou by každý strojař zaplakal ,měděnou tyč lícovanou a točící se v měděné trubce o průměru 15mm,ta trubka má občas 15 000 ot/min dlouhá je 250 mm ,stálý boční tlak cca 2,5kg plus nějaké vibrace.Napřed jsem použil molybdensulfit pak teflonové mazivo,hřálo se to asi 60°C protože bylo asi moc hustý, po naředěním olejem teplota klesla při provozu na 45°C ,použil jsem k naředění, co jsem měl po ruce ,to je olej do šicího stroje.Jelo to celej den asi 12hod vcelku a nehryzlo se to,takže spokojenost.Funguje to i v kombinaci.Ondřej píše:jarda: molyku používám roky, povětšinou do motorů, takže vím svoje. Německé Liqui Moly, kteří garantují, že molyka nesedá ke dnu (což je pravda). Ovšem jak to tak vypadá, objevil jsem ještě něco lepšího Stačí si projít to co jsem vložil. Na ty ostatní vlastnosti a spektrum aplikací molyka nemá /nelze aplikovat.
Ty dokumenty jsou dá se říct polooficiální, psal to sám jeden zástupce pro vlastní účely. Je to občas psaný neuhlazeně, ale obsahují praktický návody a zkušenosti.
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: maziva Interflon
Olej na šicí stroje je většinou považován jenom za takové podřadné mazadlo pro domácí puťky a svádí k tomu hlavně jeho cena a taky to, že je "v každé domácnosti".la píše:.. použil jsem k naředění, co jsem měl po ruce ,to je olej do šicího stroje.Jelo to celej den asi 12hod vcelku a nehryzlo se to,takže spokojenost.
Ovšem opak je pravdou - je to jeden z nejkvalitnějších olejů, a odpovídá tomu i jeho cena - to, že je "za pár korun", je dané jenom tím, že se prodává v pidimnožstvích.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1252
- Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
- Bydliště: Svitavy
- Dal: 9 poděkování
- Dostal: 99 poděkování
mno....
olej na šicí stroje splní svůj účel i z hlediska viskozity a zatékatelnosti.....dražší je už jen zlato..
Motorový olej... je to rybářská latina. Co jsem dělal výbrusy motorů a pajcoval to za totáče sirníkem molybdeničitým, nerafl se mi ani jeden výbrus, i když to bylo těsnější. Tohle neumí žádná kejda za hromský prachy. Dneska to liju do motorů a mám jistotu, že tam neliju shit a že v mraze nastartuju....k teflonové pánvi se mi nakonec stejně všecko přilepilo, takže už od pohledu shit....
Motorový olej... je to rybářská latina. Co jsem dělal výbrusy motorů a pajcoval to za totáče sirníkem molybdeničitým, nerafl se mi ani jeden výbrus, i když to bylo těsnější. Tohle neumí žádná kejda za hromský prachy. Dneska to liju do motorů a mám jistotu, že tam neliju shit a že v mraze nastartuju....k teflonové pánvi se mi nakonec stejně všecko přilepilo, takže už od pohledu shit....
„Kdybych byl postaven před rozhodnutí mezi zbabělostí a násilím, zvolil bych násilí.“ Gándí
- Ondřej
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 285
- Registrován: pát 22 zář 2006 10:49
- Bydliště: j.Mor.
- Dostal: 7 poděkování
- Ondřej
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 285
- Registrován: pát 22 zář 2006 10:49
- Bydliště: j.Mor.
- Dostal: 7 poděkování
Re: Maziva Interflon
Trocha textu z odbornýho časopisu. Škoda že nemůžu najít konkrétní článek o tom lomu Bělice. Byl podrobný.
"Za všechnu teorii, která se pěkně poslouchá, ale daleko lépe hovoří praktické výsledky, kterých bylo dosaženo v samotné praxi. Několik jich uvedeme, abyste si mohli udělat reálnou představu o výhodách Teflonu® a následném zvýšení spolehlivosti ložisek ve vaší firmě.
1. Kámen Zbraslav – Lom Bělice
Mazání válečkových ložisek třídičů SDT a KDT. Mazání tukem INTERFLON Fin Grease MP2/3 přineslo prodloužení mazacího intervalu z 1x za 14 dnů na 1x za 2 měsíce, z 10-15 impulzů mazacího lisu na 2-3 impulzy. Životnost ložisek je dnes již na 3násobku původního stavu a pokračuje. V zimě již nedochází při startování třídičů k vyhazování pojistek a třídič lze rozhýbat ručně.
2. Sapeli Jihlava
Ložiska na výrobní lince s trvalou náplní bez možnosti přimazávat měla životnost 3-4 měsíce. Po použití tuku Fin Grease ve spreji (má penetrační vlastnosti), který byl nanesen na boky nových ložisek ve dvou vrstvách, došlo k jejich uzavření před prachem a ložiska mají po této úpravě životnost minimálně 1 rok.
3. ČMC Radotín
Ložiska ventilátorů chladičů. Po přechodu na tuk Fin Grease MP 2/3 došlo k poklesu teploty ložisek ze 75 °C – 95 °C na 65 °C a k její stabilizaci. Při roční kontrole ložiska vykazovala výrazně nižší opotřebení oproti stavu, kdy se tuk Fin Grease MP 2/3 nepoužíval. Interval nastavení automatické mazací hlavice SIMALUBE se snížil z 1 měsíce na 3 měsíce.
Mohli bychom uvést i další příklady. V databázi INTERFLON máme přes 2000 podrobně popsaných konkrétních aplikací, které vám ještě více mohou přiblížit výhody technologie a dále objasnit, co by vám mohla tato technologie přinést ve srovnání s klasickými mazivy pro zlepšení spolehlivosti všeobecně. Chce to ale najít takovou aplikaci, která bude, jak se říká, „ušitá na míru“ pro vaši výrobu.
INTERFLON Czech, s. r. o."
"Za všechnu teorii, která se pěkně poslouchá, ale daleko lépe hovoří praktické výsledky, kterých bylo dosaženo v samotné praxi. Několik jich uvedeme, abyste si mohli udělat reálnou představu o výhodách Teflonu® a následném zvýšení spolehlivosti ložisek ve vaší firmě.
1. Kámen Zbraslav – Lom Bělice
Mazání válečkových ložisek třídičů SDT a KDT. Mazání tukem INTERFLON Fin Grease MP2/3 přineslo prodloužení mazacího intervalu z 1x za 14 dnů na 1x za 2 měsíce, z 10-15 impulzů mazacího lisu na 2-3 impulzy. Životnost ložisek je dnes již na 3násobku původního stavu a pokračuje. V zimě již nedochází při startování třídičů k vyhazování pojistek a třídič lze rozhýbat ručně.
2. Sapeli Jihlava
Ložiska na výrobní lince s trvalou náplní bez možnosti přimazávat měla životnost 3-4 měsíce. Po použití tuku Fin Grease ve spreji (má penetrační vlastnosti), který byl nanesen na boky nových ložisek ve dvou vrstvách, došlo k jejich uzavření před prachem a ložiska mají po této úpravě životnost minimálně 1 rok.
3. ČMC Radotín
Ložiska ventilátorů chladičů. Po přechodu na tuk Fin Grease MP 2/3 došlo k poklesu teploty ložisek ze 75 °C – 95 °C na 65 °C a k její stabilizaci. Při roční kontrole ložiska vykazovala výrazně nižší opotřebení oproti stavu, kdy se tuk Fin Grease MP 2/3 nepoužíval. Interval nastavení automatické mazací hlavice SIMALUBE se snížil z 1 měsíce na 3 měsíce.
Mohli bychom uvést i další příklady. V databázi INTERFLON máme přes 2000 podrobně popsaných konkrétních aplikací, které vám ještě více mohou přiblížit výhody technologie a dále objasnit, co by vám mohla tato technologie přinést ve srovnání s klasickými mazivy pro zlepšení spolehlivosti všeobecně. Chce to ale najít takovou aplikaci, která bude, jak se říká, „ušitá na míru“ pro vaši výrobu.
INTERFLON Czech, s. r. o."