Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Suchý spořič UF

Návrhy konkrétních zařízení.
Odpovědět
bobor
Stálý člen
Příspěvky: 30
Registrován: úte 25 říj 2011 18:16
Dostal: 4 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od bobor »

keft píše:Rozhodně budu ověřovat Bobrův nápad. Čekám, dokud nesežnu nějaký mini VN trafo, ze staré TV mi přijde moc velké.
Bobře v té kouli už byl těmi číňany osazen na desce i ten timer 555, nebo jsi jej stavěl zvlášť? Ty jsi vlastně jen přidal spirálu? Ptám se, zda by nebylo lepší rovnou shánět tu plazmovou kouli, protože má zaručeně mini VN trafo a v podstatě je to hotové. Dík.

Na tom plošáku ktorý mam pri tej špirále je VN trafo a ešte nejaké súčiastky ktoré slúžia ako osvetlenie (mám spravenú dierku v nasávacom potrubí a prelepené to je páskou nech vidím čo sa tam deje + je tam dióda nech tam nieje tma). Časovač mám mimo toho plošáku spolu s vypínačom a poistkou keby došlo ku skratu. Kľudne by som použil aj VN trafo z televízie. Za skúšku nič nedáš.

Snaž sa nech je VN záporné. Pri kladnom VN sa mi zdá že to až tak nefunguje.

Trafo môžeš dať vedľa nasávacieho potrubia a káblom z indučky si privedieš VN na špirálu. Aspoň ti to nebude zavadzať v potrubí a nebude ti to znižovať prietok vzduchu.


"Kapacita a indukcia, Páni- alebo laicky povedané, rezonancia. To sú zákony ovládajúce strunu na husliach aj zemetrasenie!" Nikola Tesla (1856 -1943)
keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od keft »

Mimo téma (offtopic)
O.K. Bobor a do jaké míry věříš svému palubnímu měřiči paliva? Dle mých zkušeností už i lehká noha dělá litr až dva! Takže je to velmi ošemetné. Například svícení ve dne dělá další litr, podhuštěné pneu i více. Snažil ses to měřit na stejném úseku při stejné rychlosti? Průkaznější to bude, pokud ujedeš alespoň 1000 km a budeš kontrolovat pravidelně po celou dobu nahuštění pneu. Já mám Toyotu Corollu ročník 1998 a bere okolo sedmi L. Je těžké prokázat úsporu, proto se k Tobě přidám. Corolla žádný měřič nemá, tak tankuji po hrdlo a pak dělím. Netroufám si zde dát průkazné výsledky dříve, než v létě.


bobor
Stálý člen
Příspěvky: 30
Registrován: úte 25 říj 2011 18:16
Dostal: 4 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od bobor »

keft píše:O.K. Bobor a do jaké míry věříš svému palubnímu měřiči paliva? Dle mých zkušeností už i lehká noha dělá litr až dva! Takže je to velmi ošemetné. Například svícení ve dne dělá další litr, podhuštěné pneu i více. Snažil ses to měřit na stejném úseku při stejné rychlosti? Průkaznější to bude, pokud ujedeš alespoň 1000 km a budeš kontrolovat pravidelně po celou dobu nahuštění pneu. Já mám Toyotu Corollu ročník 1998 a bere okolo sedmi L. Je těžké prokázat úsporu, proto se k Tobě přidám. Corolla žádný měřič nemá, tak tankuji po hrdlo a pak dělím. Netroufám si zde dát průkazné výsledky dříve, než v létě.
Jasné treba to otestovať ale každý deň jazdím rovnakú trasu a viem že aj pri veľmi ľahkej nohe je problém sa dostať pod cca 6.5. Po namontovaní tohoto som spravil prvú spotrebu 5,7 (to si myslím že bola kombinácia ľahkej nohy a šporiča). Potom keď som išiel znova ale už klasicky tak sa spotreba dostala na 6,1

Palubák mi písal priemerku dlhodobú 7,2 potom som ho vynuloval a dlhodobá priemerka so šporičom je teraz 6,1. Každý deň jazdím cca 21km..... dedina(3km) -> okresná cesta(13km) -> mesto(5km)

Chcem to namontovať jednému známemu do Octavie 1.9TDI aby sme to vedeli zmerať tam. Pokiaľ to preukáže úsporu aj u neho tak to na 100% funguje


"Kapacita a indukcia, Páni- alebo laicky povedané, rezonancia. To sú zákony ovládajúce strunu na husliach aj zemetrasenie!" Nikola Tesla (1856 -1943)
huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od huhu »

keft píše:O.K. Bobor a do jaké míry věříš svému palubnímu měřiči paliva? Dle mých zkušeností už i lehká noha dělá litr až dva!
Hodím sem svou - i když asi ne vítanou zkušenost s UFx - s piezoměničem. Vloni v létě.
Po namontování mi spotřeba klesla z 5,4 na 4,9. Jupí . Jenže můj palubní počítač ohlásil i menší průměrnou rychlost. Subjektvně mi to nepřišlo.
Tak jsem to vymontoval a zjistil jsem, že při stejné průměrné rychlosti mám stejnou průměrnou spotřebu. Se spořičem jako bez něj....
Jupí off.....


keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od keft »

Mimo téma (offtopic)
Dobrá, Bobor tak vem do úvahy i to, co píše Huhu. Snaž se i o stejnou průměrnou rychlost. Až to postavím, tak se přidám a budu měřit systémem rozdíl v plné nádrži a ujeté Km.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

Mimo téma (offtopic)
keft píše:.. Snaž se i o stejnou průměrnou rychlost. ..
Ono nezáleží ani tak na rychlosti, jako na tom, na jaký převodový stupeň to je. To totiž rozhoduje o přebytku výkonu, který sice dodáváme, ale nijak nevyužijeme - jenom zaplatíme.
Mně třeba moje UFka umožňují jezdit o jeden až dva stupně vyšší, než bez nich. Zrovna tak mohu bez nějakého trápení motoru při řazení "přeskakovat" stupně, třeba 1-3-5.

K té nižší průměrné rychlosti - nepatrným prodloužením projetého času huhu ušetřil 0,5 litru - i to je dobrý námět!

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od keft »

Nu já jezdím denně 28km vždy po naprosto stejné trase a po ujetí cca 600km doplním rozdíl paliva, nuluji tachoš a dělím. Věřím, že to je nejpřesnější metoda, protože dlouhodobější rozdíl ve spotřebě mi činí jen okolo 0,5l. Takž pokud by po namontování UF rozdíl byl větší řekněme nad 1,3L tak to něco znamená. Průser je, že mé auto má vstřikovaní i lambda sondu.
Nevím tedy, jak se to po montáži UFka kvůli Lambdě projeví. Pokud uvažuji laicky správně, Ufko umožní dokonalejší spálení benzínu což se projeví ve snížení požadavku na množství kyslíku? V tomto důsledku bude sníženo množství vzduchu a spalování bude zase horši?
Pak by bylo nutné postavit ještě elektronický oblbovač sondy. Ja to zkrátka zatraceně komplikované.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

Mimo téma (offtopic)
keft píše:.. Průser je, že mé auto má vstřikovaní i lambda sondu.
Nevím tedy, jak se to po montáži UFka kvůli Lambdě projeví. Pokud uvažuji laicky správně, Ufko umožní dokonalejší spálení benzínu což se projeví ve snížení požadavku na množství kyslíku? V tomto důsledku bude sníženo množství vzduchu a spalování bude zase horši?
Pak by bylo nutné postavit ještě elektronický oblbovač sondy. Ja to zkrátka zatraceně komplikované.
Ono je to asi přece jenom trošku jinak.
Sešlápnutím plynového pedálu sdělíš Řídící Jednotce, kolik vzduchu si přeješ, aby do motoru proudilo = jak rychle chceš, aby se motor točil. ŘJ respektujíc Tvoje přání, nastaví škrticí klapku do polohy podle Tvého přání, které ovšem koriguje podle ostatních údajů, které vyhodnocuje. Mezi ně patří třeba teplota motoru, teplota venkovního vzduchu, otáčky motoru, množství nasávaného vzduchu, složení výfukových plynů a spousta dalších. Ze všech těchto údajů si i "vypočítá" nejvhodnější předstih, u některých motorů i časování ventilů, a mimo jiné i nejvhodnější množství vstřikovaného paliva. To závisí také na tom, co všechno obsahují výfukové plyny - jestliže je to nespálené palivo, tak začne vstřikovat míň a pokud to nepomůže, obrátí se na EGR ventil, kterým část výfukových plynů vrací k recyklaci a současně i vydatnému zasírání dotyčného ventilu. Když jsou výfukové plyny "čisté", je vstřikované množství v pořádku, když je tam moc kyslíku, tak se začne vstřikovat víc.
Lepším spálením paliva se docílí "čistší" spaliny, takže ŘJ nevstřikuje míň ani víc, ale motor má větší výkon. Teď záleží na tom, jestli se toho "víc" využije na jízdu a nebo to skončí jenom v "přebytku výkonu" - pak je pro jízdu úplně jedno, jestli jedeme s přebytkem větším a nebo menším a úspora se nemůže uplatnit, ani kdyby sebevíce chtěla.
Když ubereme plyn, je paliva "moc" a začne se vstřikovat míň, když přidáme plyn, je vzduchu "moc" a vstřikuje se víc.
Píšu o tom už poněkolikáté, ale tady proto, že nemá smysl "oblbovat" ŘJ, pokud se to neudělá ze závažného důvodu a opravdu sofistikovaně.
Třeba zmíněný a většinou proklínaný EGR ventil. Nestačí ho jenom odpojit, protože ŘJ to vyhodnotí jako jeho poruchu. Nestačí místo něj spínat náhradní odpor, protože ŘJ si kontroluje, jestli zároveň s jeho zapnutím došlo ke skokové změně na čidlech výfukových plynů. A jak té potvoře něco nesedí, tak je to porucha a přejde do neřízeného režimu, který má mnohem vyšší spotřebu a není to dáno jenom tím, že se rozsvítí ještě jedna kontrolka. :(
Takže za tu elektroniku, pokud funguje, tak zaplaťpánbůh a raději ji zbytečně nedráždit!

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od keft »

Poota ty jsi úplný vědec, dobře jsi to vysvětlil. Nás všechny bude zřejmě zajímat konečný výsledek- tedy otázka zní: když Přidám Ufko do motoru s Lmbda sondou a vstřikováním, není tedy třeba nic dalšího v motoru upravovat a mělo by se to projevit snížením spotřeby?
Poznámka:To vlastně vyplývá z toho, co jsi před chvílí uvedl.
Mimo téma (offtopic)
Druhá otázka- tolik diskutovaná: ušetříme víc s autem se vstřikováním tím, že pojedeme raději na vyšší rychlostní stupeň- například tím, že když budu dodržovat po rovině stálou rychlost 65km/h ale budu mít stále už zařazenou pětku? Je mi jasné, že při rychlosti 50km/h je pětka moc.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

Mimo téma (offtopic)
keft píše: Druhá otázka- tolik diskutovaná: ušetříme víc s autem se vstřikováním tím, že pojedeme raději na vyšší rychlostní stupeň- například tím, že když budu dodržovat po rovině stálou rychlost 65km/h ale budu mít stále už zařazenou pětku? Je mi jasné, že při rychlosti 50km/h je pětka moc.
S jakýmkoli autem ušetříš, když pojedeš toutéž rychlostí na vyšší rychlostní stupeň, samozřejmě pokud to motor "unese". Nejmenší přebytek výkonu máš, když přidáš plyn a auto akceleruje jenom neochotně. Když akceleruje radostně, tak je to sice příjemné, ale znamená to, že jedeš s velkým přebytkem výkonu.
Druhá část - nevím co máš za auto. S relativně slabou Corsou, litrový tříválcový motor, 12 ventilů a 40 kW jezdím po rovině pohodlně 40km/h na pětku, a do mírného kopce řadím až tehdy, když "nemá rezervu". Na plížení v kolonách nechám dvojku na volnoběh a bohatě to stačí, po rovině na ten volnoběh to "utáhne" bez potíží i trojka. Sílu dostává motor už od 1500 otáček za minutu a přes 3000 nemám potřebu jít, přestože má maximum někde na 6000. Jenže nejmíň paliva na kW výkonu spotřebuje v oblasti největšího kroutícího momentu, který je "papírově" od 2 do 2,5 tisíce otáček.
O kvalitě motoru nesvědčí jeho maximální výkon, ale co nejširší rozsah maximálního kroutícího výkonu, který začíná co nejníž a má co nejplošší křivku. Můj čistě osobní dojem je, že UFka krouticí výkon zvedají, což je patrné zvláště v nižších otáčkách, kdy je výkon motoru nižší. Jestli toho zvýšení využijeme ke snížení spotřeby a nebo ke zvýšení přebytečného výkonu, to už záleží jenom na našem způsobu jízdy.
Většina lidí se domnívá, že UFko by mělo nahrazovat část paliva stejným způsobem, jako když do benzínu budeme přilívat třeba pětinu nějaké náhražky, která je zadarmo. Že tedy ať jezdí jak jezdí, tak místo pěti litrů paliva budou platit jenom čtyři.
Řekl bych, že je to stejný nesmysl jako myslet si, že když pojedu v SUVčku za Pandou stejnou rychlostí, tak že taky musím mít stejnou spotřebu jako ona.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od keft »

Pooto píšeš: "Mně třeba moje UFka umožňují jezdit o jeden až dva stupně vyšší, než bez nich"

Aha, takže díky Ufka můžeš jet čtyřicítkou i na pětku rychlost a tím ušetříš? Mám Toyotu Corollu bez Ufka čtyřicítkou na pětku po rovině není možné jet, dusil by se mi motor, snad jen z kopce.
Takže po přidání Ufka bych to poznal i tak jak píšeš - že by na pětku rychlost šlo jet pomaleji než dosud a tím bych měl menší přebytek výkonu (jak píšeš) a tím bych i uspořil že? Dík


huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od huhu »

keft píše:........... že by na pětku rychlost šlo jet pomaleji než dosud a tím bych měl menší přebytek výkonu (jak píšeš) a tím bych i uspořil že? Dík
Ušetřil bys proto, že bys měl při stejné rychlosti méně otáček.
To co poota popisuje ohledně regulace vypadá v praxi tak, že řídící jednotka vybírá z " mapy vstřiků " správnou hodnotu. Nic nepočítá - prostě vybere hodnotu z přednastavených tabulek - " fuzzy logika "
Jiná situace je u motorů s karburátorem, kde množství paliva řídí podtlak - fyzika . Tam můžeš naopak ztratit, pokud na menších otáčkách otevřeš plynovým pedálem klapku , motor si nasaje víc paliva než spálí a přebytek shoří ve výfuku, nebo za ním.

To, že bys měl při menších otáčkách větší výkon by znamenlo větší účinnost spalování. Pořád pálíme minimálně třetinu paliva ve výfuku.
Počítám , že vyžší účinnost má být účel těchto spořičů.
Využití orgonu je věc Joe Cell.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

Mimo téma (offtopic)
huhu píše: Jiná situace je u motorů s karburátorem, kde množství paliva řídí podtlak - fyzika . Tam můžeš naopak ztratit, pokud na menších otáčkách otevřeš plynovým pedálem klapku , motor si nasaje víc paliva než spálí a přebytek shoří ve výfuku, nebo za ním. ..
Abychom byli úplně přesní, tak u karburátoru je to tak, že při otevření klapky si nasaje méně paliva. Aby "neškytal", tak je tam takzvaná akcelerační pumpička, která při sešlápnutí plynu pumpuje do hrdla karburátoru asi 0,5 ccm paliva. Ale aby to nedělala při každém, ale jenom opravdu prudkém sešlápnutí, tak je tam obtokový kanálek s ventilkem. Při pomalém sešlápnutí to palivo obejde tím kanálkem, ale pri prudkém palivo vystříkne do hrdla karburátoru, čímž obohatí směs.
Tohoto se využívalo i pro studené starty - například u Moskviče blahé paměti bylo pravidlo: před startem prudce sešlápnout plyn jednou za každých načatých -10 stupňů, tedy pod nulou.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od Slavek Krepelka »

huhu píše:
keft píše:........... že by na pětku rychlost šlo jet pomaleji než dosud a tím bych měl menší přebytek výkonu (jak píšeš) a tím bych i uspořil že? Dík
Ušetřil bys proto, že bys měl při stejné rychlosti méně otáček.
To co poota popisuje ohledně regulace vypadá v praxi tak, že řídící jednotka vybírá z " mapy vstřiků " správnou hodnotu. Nic nepočítá - prostě vybere hodnotu z přednastavených tabulek - " fuzzy logika "
Jiná situace je u motorů s karburátorem, kde množství paliva řídí podtlak - fyzika . Tam můžeš naopak ztratit, pokud na menších otáčkách otevřeš plynovým pedálem klapku , motor si nasaje víc paliva než spálí a přebytek shoří ve výfuku, nebo za ním.

To, že bys měl při menších otáčkách větší výkon by znamenlo větší účinnost spalování. Pořád pálíme minimálně třetinu paliva ve výfuku.
Počítám , že vyžší účinnost má být účel těchto spořičů.
Využití orgonu je věc Joe Cell.
Motáte několik věcí dohromady.

To, co píše Půta o ježdění na vyšší převodový stupeň v sobě má zakopanou závislost působení síly, tedy danného tlaku ve válci, nkoliv po delší dráze zdvihu válce, ten je stejný, ale po delší ujeté dráze celého auta díky vyššímu převodu. Ono se to sice podle Něwtona v tom převodu zase ztrácí díky snížení síly působící za převodovkou na postrkování auta, ale tím, že se snížily otáčky motoru se snížila spotřeba.

Dále, čím déle je jedno nasání spalováno, za daného tlaku a teploty, tím je spalování dokonalejší a tím se protahuje křivka snižování teploty ve válci při každém cyklu výbuchu. Tím se samozřejmě zase zvyšuje výkon.

Dále, a to vyplývá z neortodoxních pokusů se výbuchem (přiměřeným materiálům konstrukce) směsi vodíku v kyslíkové atmosféře ve skleněném válci, kdy výbuch sice nevyprodukuje ocenitelné teplo, ale zato vyprodukuje na válci velice vysoké napětí, je nasnadě, že pokud se použije nějaké ufko, či cokoliv, co dovede dodat jaksi statickou elektřinu do spalovací směsi, přemění se jednak tato energie v motoru z vodivých materiálů na teplo a navíc podpoří chemickou reakci hoření.

Dále, čím nižší převod, tím nižší otáčky, tím nižší ztráty na vibracích celého zařízení, tedy všech součástí auta, které jsou také dost ztrátové, i když zde se do toho ještě motají harmonické a neharmonické frekvence jednotlivých součástí a v dané situaci mohou být tyto ztráty momentálně nižší při vyšších otáčkách motoru a to nemluvíme o celkem zanedbatelných ztrátách produkování zvuku.

Co je svým způsobem velice protichůdným a má neblahý výkon na výkon motoru je chlazení. Hodně teploty z výbuchu vyzáří a je vedeno do materiálu válce, pístu a chůladícího systému a tím se směs při výbuchu ochlazuje daleko rychleji, než je žádoucí z hlediska kvality spalování, jenže nemáme motory, které dokáží operovat při podstatně vyšších teplotách a bez chlazení. Navíc by musely být přeplňované a navíc by měly bezpečnostní problémy předčasného vzněcování pohonné směsi, takže poněkud tvrdý oříšek, pokud by vstřikování paliva nebylo přímo do válce, což je přesně případ dieslů.

A to asi není ještě vše podstatné. Ahoj, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od keft »

Mimo téma (offtopic)
Nu ano, ale účinnější motory už dávno vynalezeny jsou. Byť by byl použit jen elektromobil. A skladování energie pro jeho pohon je v podstatě vyřešeno také. Kdyby se elektromobily vyráběly ve velkých sériích... Celý problém je jen v tom, že většina z nás nemá možnost si takové auto vyrobit doma, jeho cena je nadsazená a automobilky jsou motivovány naftou mocných tohoto světa. Ti se nebojí horlivého vynálezce i zavraždit.
Nastává věk Vodnáře a brzy i v tomto přijdou velké změny, spalovacím motorům odzvoní. Věřím- blíží se doba antigravitačních motorů.


Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“