Hm, děkuju, umíte dobře psát. Je to všechno tak, jen s tím přenesením předmětu ještě zazlobím . Kdybyste jezdil na kole, tak zjistíte, že když se někam chcete přesunout, tak se nejdřív roztlačíte (m/s2), pak chvíli nic, pokud je to po silnici a máte dobře nafouknutá kola, ..no a pak jen musíte zabrzdit. , máte-li na závěr na jiném místě stát.spaceball píše: Pojem práce je chápan tak, že vezmu kbelík s vodou a přenesu jej na jiné
místo. To "přenesu" je ekvivalent práce...Aby byl most zbaven té své "síly" nebo energie, musel vykonat nějakou práci - musel se otřást (muselo
dojít k přemístění hmoty byť na krátký okamžik a na velmi malou vzdálenost a zpět - kmit).
..
Problém je v tom, že odpor dráhy jako takové neexistuje. Existuje třeba třecí odpor nějaké dráhy, nebo znatelný
odpor vzduchu špatného designu kapoty auta a pod.
Tak jak je to s tou zrychlovací sílou? Nebude tam pak zbytečně moc rychlosti, když budete celou dobu zrychlovat? Já vím, že po dráze působím zrychlovací silou, ale proti odporu, který klade dráha (tření, stoupání, magnetismus).
Samotná definice energie jako síly pod dráze je od počátku trochu mimoň, jakoby tam je ale zároveň není to tření apod.. .. Já to už nechám být, protože od toho jsou tu jiní, kteří se diví vteřinovému zrychlení po dráze (namísto síly ukryté v dráze), a já jim to mileráda přenechávám, jen si říkám, kolik let to ještě potrvá, než "to" praskne, jestli vůbec. Pak se přijde na to, a že všichni se bastlí ve složitosti, která vlastně neexistuje, že teorie relativity je ale ouplně zbytečná, rozdíly v časech tkvěly v chybách výpočtu (ale to už spíše přebírám cizí myšlenky, tady tomu moc nerozumím).
Víte co, abych jen nemlátila slámu a přinesla něco pro vás všechny opravdu zajímavého, já koupím tu Mark McCutchenovu Finální teorii, přelousknu to a něco z ní sem dám. Na internetu si to autor dost chrání, dal tam jen první dost obecnou kapitolu.
Myslím, že to bude pro pár z vás docela zajímavé, autor tam tvrdí i něco o volných energiích, tak to vyberu s extra pečlivostí
Drontík