A protože vás evidentně nedonutím si to stáhnout a přečíst, tak už nechte psa psem, a mrkněte na kluzákovo perpetuum mobile, na který právě já nevěřím:
máme kluzák v plné rychlosti, dejme tomu 100 m/s, který náhle stočí kormidlo kolmo vzhůru. Celá jeho rychlost se mění ve výšku, je to tedy opak volného pádu, kluzák zpomaluje těch vašich (zaokr.) 10 m/s2. Např. stoupá-li takto 10 sec., měl by měl za těchto deset sekund zpomalit o 100m/s (až na 0 m/s). Stoupal tedy průměrnou rychlostí 50m/s, krát 10sec zjistíme, že vystoupal 500 m. Vypadá to hodně, i při odmyslení tření. Ale volný pád byl takto prostě dosud chybně popsán, s tím se nedá nic dělat, jdeme dál.
Šikovným obratem se pilot stočí k pozvolnému sestupu jako po schodech. Po každém jednom metru kolmého sestupu kormidla převedou rychlost dolů na rychlost vpřed. Každý tento metr mu při údajném zrychlování těch vašich 10m/s2 mu přidá rychlost 4,47 m/s [odmoc.(1/10*2)s *10m/s2 viz článek, ale je to i logický]. Pokud by se dala tato rychlost bez odporu vzduchu nasčítat, měl by kluzák o 500 m níže, tj. na původní výšce kde původně letěl rychlostí 100 m/s, nyní 2235 m/s!!!
V TOMHLE JE UKRYTO VŠE, nemusí se vám to líbit, můžete s tím i dokonce nesouhlasit, ale to je to jediné, co se s tím dá dělat.
Pro šťoury .. samozřejmě to nasčítat nejde, protože by to zrychlovalo a pak by zisk z toho vašeho pazrychlování nebyl takový, ale dalo by se to nějak průběžně odebírat, ta hybnost je tady k dispozici. Samozřejmě jakoby bez tření, kterým nemůžeme omlouvat teoretickou chybu, to se dá přidat, ale až posléze.
Tak prosím, hledejte chybu.