Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Poradna
- sano
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 942
- Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
- Dostal: 18 poděkování
-
- Starší člen
- Příspěvky: 157
- Registrován: čtv 22 úno 2007 19:32
- Bydliště: hradec králové
- Dostal: 5 poděkování
aNONym
Ahoj. Bylo to míněno tak,že existují měřiče,které nejsou jen do 200 stupňů. Já opravuji letadla a tam tyto měřiče používáme. Jinak děkuji za morseovku,už jsem ji téměř 40 let nepoužil. Morse je anglicky Mrož nebo taky welrush a tuto přezdívku jsem dostal jako kluk,protože jsem byl velice dobrej na plavání a potápění a později mi zůstala kvůli fousům.
Nemám v úmyslu někoho urážet,nebo napadat. Toto skutečně nemám ani v povaze,a považuji to za fatální selhání člověka,který neumí jinak obhájit své názory nebo obecné pravdy. Přeju všem hezké svátky i když na ně mám dost vyhraněný a nijak lichotivý názor. Ahoj Morse59
Nemám v úmyslu někoho urážet,nebo napadat. Toto skutečně nemám ani v povaze,a považuji to za fatální selhání člověka,který neumí jinak obhájit své názory nebo obecné pravdy. Přeju všem hezké svátky i když na ně mám dost vyhraněný a nijak lichotivý názor. Ahoj Morse59
Re: Ahoj Edvin,
dakujem :-) sano, ty si pre mna podpora, vdakasano píše:Ahoj Edvin,
nech ti nadšenie pre GEET vydrží až do zdarného konca,
sano
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1477
- Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
- Dal: 8 poděkování
- Dostal: 8 poděkování
Zaprášený hadr = poškrábaný sklo
Jemná zubní pasta, trocha vody, kus tlustý plsti (možno i upnutý ve vibrační brusce) + trochu citu + spoustu času a trpělivostiOndřej píše:A ještě jak opticky opravit poškrabaný sklo. (zaprášený hadr)
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1477
- Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
- Dal: 8 poděkování
- Dostal: 8 poděkování
Moje skusenosti akumulatory
Mne vydrzala 40 Ah baterka soro 6 rokov - 5.6 roka ale vzdy som ju dobijal a snazil aby bola nabita. Baterka sa v aute vzdy vybila - jazdenie na neutraly pri vypnutom motore a zapnutymi svetlami. Takze v zimnom obdoby som ju nabijal aj kazde 3 tyzdne. Baterka umrela len nedavno nechceju bublat 2 clanky, asi su skratovane no na moj podiv po 5.6 roka su elektrody vo velmi dobrom stave a myslim si ked by nebol kal v spodnej casti baterky, ktory asi roby skrat tak bi isla este taky 1 rok aj viac. Baterku som dobijal robenou nabijackou, ktoru som dovijal aby som dostal pozadovane napatie pretoze som na usmernenie striedaveho napatia chcel pouzit len jednocestny usmernovac 1 diodu. Predtym tam bol mostik. Dobijal som ju tak 2.2A - 2.7A teraz presne neviem lebo uz umrela aj nabijacka dlzku nabijania som sledoval meranim napatia na baterke najprv stupalo a potom, ked prestalo stupat tak som ju odpojil abi som ju neprebijal, ked som pouzil inu s mostikom pozicanu od kamarata tak sa mi hned po 20 minutovom nabijany asi tak 4A urobil v elektrolite hnedy kal, ktory som sa snazil potom odstranit pripojenim iba 1 polu nabijacky po celu noc teraz neviem ktoreho. Od kedy sa to stalo vydrzala baterka este 3 mesiace a umrela. Odporucam vsetkym Baterka musi byt stale nabita, nabijat sa musi malym prudom dlhsie, na nabijanie by som odporucal pouzit nabijacku - trafo + 1 usmernovaciu diodu nie 4 pretoze pri jednej diode maju elektrody cas na regeneraciu este jedna vec po case zacal ubudat na koncovych clankoch elektrolit, destilovanu vodu, ktoru vyrobcovia vravia dolievat som nedolieval pre zvyssenie zivotnosti baterky stalo sa mi pri predchadzajucich baterkach ze po doliati des. vody dlho nevydrzali a odchadzali clanki. Moj nazor je ked nieco dolievat tak kyselinu syrovu, ale tak aby hustota elektrolitu bola vo vsetkych clankoch rovnaka. Samozrejme treba vediet ako na to. Prave preto ze sa dolieva destilovana voda sa hustota v jednotivych clankoch meni a meni sa aj napatie na clankoch jeden je dobity viac druhy menej a raz jeden odide a je to v haji vyrobcom a predajcom to hraje do karat sak oni vedia co robia
- Aquarius1
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1195
- Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
- Bydliště: Planeta Země
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
Program pro výpočet toroidních transformátorů
Tady jsem něco našel a možná se někomu bude hodit
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
něco zajímavého?
co se mi včera nestalo.nabíjel jsem autobaterii a při tom laboroval s mayerovým vyvíječem.nabíjel jsem asi 3A,pak to klesalo až na 0,5A.večer jsem nabíjení vypnul a baterka měla 15V,ráno zas 15V,digi měřák se choval divně,začal na 14V a pomalu se jakoby nabíjel až na těch 15V,vzal jsem klasiku ručkový a zase 15V,ale ukázal okamžitě.ráno si říkám že jí ještě trochu přidám,ampérmetr šel na druhou stranu a vypnula se nabíječka,po restartu nabíječky už normálně nabíjel, a tím sem to asi celé pos.al,už sem měl jen 14V a dnes v autě jen 13,3V...žeby nějaké elektrony?
- sano
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 942
- Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
- Dostal: 18 poděkování
krakonos
Diky za informaci . V práci se zabývám z větší části olověnými bateriemi a tam elektrolyt plně nabité baterie při hustotě 1,26-1,28 mrzne při -50 stupních celsia .
No,ale za mrazu zřejmě není možno vodu v automobilu skladovat.
Nyní se chystám testovat článek NiFe . Zkusím , jako doplňování H2O použít automatický ventil na dopňování vody ze staré trakční baterie (aquamatic) , no uvidí se .
No,ale za mrazu zřejmě není možno vodu v automobilu skladovat.
Nyní se chystám testovat článek NiFe . Zkusím , jako doplňování H2O použít automatický ventil na dopňování vody ze staré trakční baterie (aquamatic) , no uvidí se .
- sano
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 942
- Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
- Dostal: 18 poděkování
Jako všechno ve fyzice,je to kompromis.Něco za něco.Bod mrznutí H2SO4 je dán hustotou(koncentraci)elektrolytu. U Pb akumulátoru se elektrolyt účastní el.chemického procesu (o proti alkalickým-louhovým) , takže čím víc se vybíjí , tím více síranu SO4 se usazuje na deskách a tím je nižší hustota elektrolytu a při totálním vybití zůstane v baterii destilovaná voda. Takže zamrzne těsně pod nulou.Takže v praxi taková Avia která většinou blbě dobíjí asi (80%)a ktomu má akumulátory umístěny v pření části vozu přímo na větru ničím chráněné(zde může klesnout teplota o 10st.C),tak ta má dost práce vycucnout zbytek dostupné energie.Proto jsou takto konstuovány.
- Mim
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 855
- Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
- Bydliště: Plzeň
- Dostal: 3 poděkování