Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Poradna

Praktické poznatky a projekty uživatelů tohoto fóra.
Odpovědět
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

lajos píše: Musíš to do něho pořádně naprat 5-10A než dosáhne plynovací napětí 14,4V-jinak z toho nikdy nic nebude. Nabýječkou 13,6 V aku nikdy nenabyješ.
Od té doby co jsi se učil o akumulátorech se toho už hodně změnilo. Hlavně materiál elektrod. Spíš pomůže pomalé, nebo pulzní nabíjení. :D
P.


pepe
Zasloužilý člen
Příspěvky: 693
Registrován: ned 21 říj 2007 23:50

Příspěvek od pepe »

Elektro v pohode . Mal som za to , že sa bavýme o ,,olove'' a s ním súvysiacimi autoakumulatormi . Tam technika (mám na mysli ,,repas'' starích kusov) ,,pulzov'' a to všeho druhu je dobrá len na ,,tunel''. Je to mnou nielen ,,overené'' ale aj prepočítané a premerané . Len pre istotu , podotíkam , že stále hovorím o nálevových automobylových olovených akumulátoroch (Pb + H2SO4 + H20) . Želatinové Pb akumulátori sú už ,,trošku'' iná kapitola ale o tom je už aj ich cena . Pepe


Dobrý karbaník vie , že aj oko je možné prebiť .
Elektro
Zasloužilý člen
Příspěvky: 434
Registrován: čtv 19 črc 2007 11:52
Bydliště: Banskobystrický kraj
Dal: 3 poděkování
Dostal: 3 poděkování

Příspěvek od Elektro »

Mám doma zopár nefunkčných želatínových akumulátorov, ale s tými som ani nepohol pri použití tohoto spôsobu nabíjania. Z týchto pokusov som usúdil, že želatínový akumulátor keď odíde, tak nadobro a navždy.
A tie nálevové akumulátory, tak som svojmu nebohému švagrivi týmto systémom oživil akumulátor z približne 40-50% na 70-80% kapacity.Vtedy som ešte nemal možnosť poriadne zmerať kapacitu akumulátora. A ten aoživený akumulátor mu poslúžil ešte 2 roky.
Predtým som chcel akurát poukázať na to, že tento spôsob nabíjania je funkčný aj pri iných druhoch akumulátorov.


Uživatelský avatar
Ondřej
Zasloužilý člen
Příspěvky: 285
Registrován: pát 22 zář 2006 10:49
Bydliště: j.Mor.
Dostal: 7 poděkování

Příspěvek od Ondřej »

V provozu je 2,5 roku, to není 4. Nemá ani černý špunty (nesype se). 13,6V co dává nabíječka ani nedosáhne, max 12,9V. Někde jsem čet, že 13,5V je udržovací napětí a 14,4 na cyklický nabíjení, ale to se možná týká jen gelu. A nemohla by to být slabá kyselina nalitá v obchodě?


pepe
Zasloužilý člen
Příspěvky: 693
Registrován: ned 21 říj 2007 23:50

Příspěvek od pepe »

2,5 roka na správne nabýjaní ,,Pb'' akumulátor je fak hodne málo . Može byť samozrejme problém aj s kyselinov , no najčastejšie to býva v nekvalitnéj vode ktorá sa doň priebežne dolieva . Ak v néj bol nejaký ,,minerál'' tak to automaticky každým doliatim s takouto vodov ide kapacita nálevového akumulátoru nezvratne dole . Pepe


Dobrý karbaník vie , že aj oko je možné prebiť .
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Ondřej píše:cuprum.cz
Ceny hezky klesly, tak dobrou chuť:)

Mám tu obyč autoakumulátor, který však nejde plně nabít. Elektrolyt je origoš z obchodu. Max napětí je 12,8 a těžce buble, hustoměr v červeným. Čím vším to může být a co s tím? Dík.
Pokud začíná plynovat již při napětí nižším, než 14,4 V, je silně zasulfatovaný a už se s ním moc neudělá...


Elektro
Zasloužilý člen
Příspěvky: 434
Registrován: čtv 19 črc 2007 11:52
Bydliště: Banskobystrický kraj
Dal: 3 poděkování
Dostal: 3 poděkování

Příspěvek od Elektro »

Ondřej píše:V provozu je 2,5 roku, to není 4. Nemá ani černý špunty (nesype se). 13,6V co dává nabíječka ani nedosáhne, max 12,9V. Někde jsem čet, že 13,5V je udržovací napětí a 14,4 na cyklický nabíjení, ale to se možná týká jen gelu. A nemohla by to být slabá kyselina nalitá v obchodě?
Ja by som skúsil vybiť akumulátor, vyliať kyselinu, a ak pri vylievaní pôjde von aj kal, tak ešte prepláchnuť destilovanou vodou. Potom by som nalial správne pripravený elektrolyt a potom normálne naformátoval. Dosahované napätie pri nabíjaní hovorí o nesprávnom elektrolyte.
Ale pri vylievaní pozor na nárazy. Môže to poškodiť kysličníkové elektródy, ktoré sa radi vysýpajú atým znižujú kapacitu a navyče spôsobia skrat medzi elektródami.


Jans
Stálý člen
Příspěvky: 64
Registrován: sob 11 říj 2008 21:28

teď

Příspěvek od Jans »

sem řešil něco podobného,pokud je aku klasika dolívací,musíš do něj pustit aspoň 16V,samozřejmě tlačil jsem pomalu,kolem 1A,jen tak pomalu bublinkoval,taky jsem nabíjel 14,4V a pak změřil kyselinu a byl jsem furt v bílém.Není mi to taky moc jasné,že 14,4V se nabije gel aku.Po nabíjení 16V jsem hustotou v zeleném.


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

pro Ondřeje

Příspěvek od la »

Ta nabíječka prostě na "olovo" nemá šanci,má velmi malé napětí.

Transformátor obvykle upravím takto, pokud je tam trochu místa mezi plechy a vinutím.(obvykle je)
Kuchnuto ,(ty německý červený sou dokonce přinýtovaný (hrůza a děs)
vyndám trafo,
protáhnu pár závitů isolovaným drátem (třeba zvonkáč)
změřím a přepočítám napětí na jeden závit
a patřičný počet závitů k sekundáru přidám.
akorát se musí dodržet směr ,aby se to přidané neodečetlo.
Obvykle to,ale když su v tom, předělám na tyristorovou s nastavitelným prahem nabití .
Podle chuti.
Viz ta knížka nahoře.
Aby se to nemuselo hlídat a vyplo se to samo.Napětí 13,5V prostě nestačí to "olovo" nabít,mohla by padnout námitka že by stačil připojit kondenzátor a zvedne se napětí,teoreticky ano,ale prakticky je to taky slabý na nabití na plnou kapacitu a trvá to nabíjení moc dlouho. Hraje tam velkou roli kvalita a stáří a předchozí údržba baterie.Holt olovo se musí trochu oprášit,ale nepřehřát.
:D
16V je minimum při hlídaném nabijeni abys to nabil.
Gelová je o něčem jiným.tam by mněl proud téct rovnoměrně celou plochou desek, ale u tekutého elektrolytu ,nevím jak toho dosáhnout.
Obojí má své výhody a taky nevýhody.


Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ AKUMULÁTOR NEOTÁČEJ HLAVOU DOLŮ. Psal jsi, že 4 měsíce baterka stála. U nového akumulátoru stačí tři měsíce na samovybití.
Jde taky o výrobce a použitou technologii. Mám vlastní zkušenosti s Ca technologií, kde celá série akumulátorů po 1a1/2 roce najednou "lehla". Ani jedna reklamace nebyla kladně vyřízená. Vždy se našel důvod pro špatnou údržbu. Některé se povedlo oživit jen nabíjením velmi malým proudem dlouhou dobu a i tak vydrželi jenom pár měsíců.
P.


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

pro Ondřeje

Příspěvek od la »

Ahoj.Ještě doplním.Při nabíjení olověných aku s kapalným elektrolytem je důležitejší měřit nabíjecí proud kvůli teplotě desek a dodržovat to co uvedl výrobce ,aby se nezkroutily desky teplotou při nabíjení.Podle proudu vypočítat dobu nabíjení.Napětí 14,45V je napětí při kterém odpojuje regulátor nabíjení v autech.takže když auto jede tak je to tam trvale.Napětí nabíječky naprázdno je mnohem vyšší zvlášť u pulzních nabíječů (rychlonabíječů) to bys koukal co to má bez zátěže a je to proto také kvůli tomuto provoznímu řežimu obvykle chráněno.V tomto případě je nutno dodržovat postup udávaný výrobcem teho druhu baterie který používáš,ono se totiž šetří i na olovu tak ,že dynamicky to některé desky nevydrží a tepelně taky ne.Protože výsledná kapacita autobaterie v AH je obvykle o ploše desek tak to pak vychází lehčí a materiálově levněj když se tam nadělá hodně dutinek(velká aktivní plocha).Bublinky sou o vodíku a ne o stavu nabití baterie,to je jen doprovodný jev.

PS: Odhad=tvoji bateri by patrně pomohl postup a způsob nabíjení uvedený na straně 96 té knihy nahoře.


Uživatelský avatar
Ondřej
Zasloužilý člen
Příspěvky: 285
Registrován: pát 22 zář 2006 10:49
Bydliště: j.Mor.
Dostal: 7 poděkování

Příspěvek od Ondřej »

Dík za tipy. Nikdy jsem tam vodovodní vodu nelil, zasulfatovaná není, to by bylo vidět hned. Není mi nějak jasné, proč nevyleze ani na těch 13,5V... Po tom stání 4 měsíce měla 12V, takže o vybití nemůže být řeč. Strana 96 je zajímavá, ale nezvládne to samý desulfátor?

kdo je baterkama již znaven, mám tu krásný nový problémek:) Jak rozpustit zřejmě usazeniny ze starých fridexů? (autí blbě chladí a topí)

A ještě jak opticky opravit poškrabaný sklo. (zaprášený hadr)


Uživatelský avatar
Ondřej
Zasloužilý člen
Příspěvky: 285
Registrován: pát 22 zář 2006 10:49
Bydliště: j.Mor.
Dostal: 7 poděkování

Příspěvek od Ondřej »

Tak s překvapením jsem zjistil, že nabíječka po připojení k baterce najednou dává 16V... což zas nějak nechápu, poněvadž obsahuje jen trafo a diody. Spíš bych počítal, že po připojení napětí klesne. prosím nekamenovat:)


Uživatelský avatar
jeff
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1140
Registrován: pon 28 lis 2005 1:25
Bydliště: Praha
Dal: 33 poděkování
Dostal: 95 poděkování
Kontaktovat uživatele:

battery v pr....

Příspěvek od jeff »

Ondřeji, podle toho co píšeš to vypadá, že některý z článků má malou kapacitu, spíš je přerušený a to napětí Ti vyleze proto, že se ta baterka chová jako kondenzátor a 16V je maximální hodnota napětí s minimální zátěží. Měřil jsi někdy proud, který do té baterky teče? Nebo na tu baterku připojit třeba žárovku z reflektoru auta a měřit úbytek napětí? Přerušený článek nemusí být úplně bez vodivosti, stačí i malý kousek desky. Na takto oslabeném článku se zvýší napětí, neboť má větší vnitřní odpor, než články ostatní, které jsou zdravé. Vyšší vnitřní odpor znamená malý proud npři nabíjení a větší napětí na svorkách baterie. Nabíječka má malou zátěž.

Jeff


Uživatelský avatar
martinq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1235
Registrován: pon 27 bře 2006 16:33
Bydliště: Prágl
Dal: 31 poděkování
Dostal: 203 poděkování

Stevie

Příspěvek od martinq »

náhodou nemá někdo recepty na cukroví bez rafinovaného cukru ?


Vím, že vím vše, aneb meditace o ničem.
Odpovědět

Zpět na „Lidé sobě“