Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Poradna
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co tam dát?
Dávat diody za alternátor je obecně k ničemu, protože v alternátoru diody už jsou.Anonymous píše:nevim co tam dat nejsem elektrikar
Potíž je v tom, že nevím, co vlastně má ten obrázek dělat. Tak jak to vidím by to mohlo pouze topit. Pak bych tam dal místo diody odpor. Ale pokud to má topit, dá se vynechat ten motor a alternátor a ten odpor dát přímo na baterku.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 434
- Registrován: čtv 19 črc 2007 11:52
- Bydliště: Banskobystrický kraj
- Dal: 3 poděkování
- Dostal: 3 poděkování
Re: Co tam dát?
Ak chceš toto zapojenie použiť na nabíjanie batérie s tžm, že získaš niečo navyše, tak zabudni na to. Motor, ktorý poháňa alternátor. musí mať väčší výkon ako alternátor, aby sa vôbec roztočil pod záťažou alternátora a nemá účinnosť viac ako 1. Alternátor musíš vybudiť určitým výkonom. čo je ďalšie mínus z výkonu dodávaného alternátorom. Po sčítaní odoberaného výkonu a dodávaného výkonu budeš v mínuse odhadom tak okolo 30%. Takže napríkpad pri alternátore s výkonom dodávaným do batérie 750W, budeš z batérie odoberať najmenej 1000W. To znamená, že batériu vlastne vybíjaš výkonom najmenej 250W. Teda ak z toho zapojenia chceš získať, musí mať mor poháňajúci alternátor účinnosť najmenej 150% a to klasický motor v tvojom zapojení má účinnosť v tom najlepšom prípade okolo 88 až 92 %.Anonymous píše:nevim co tam dat nejsem elektrikar
To by si musel použiť motor poháňamý impulzne so sériovým kondenzátorom vyladený do rezonancie. A to by bolo zasa v rezonancii len pri stálom zaťažení motora. V prípade zmien záťaže by si musel meniť veľkosť sériového kondenzátora, aby si to zdržal v rezonancii, a to s jednoduchým zapojením nemá nič spoločné.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Asi je to nedorozumení. Mne prišlo divné tech 30mm zdvih ventilu, a proto jsem motor považoval jak jsem uvedl za nekonvenční. Nepredpokládal jsem klasický benziňák.
Stále je to ale neurčitý požadavek, nebo jak píšu premrštený, protože nerozhoduje samotná doba reakce, ale opakovatelnost otevrení ventilu, a doba samotného mechanického prepnutí, co je dost rozdíl. Hlavní zpoždení bežného ventilu totiž nastává zpravidla opoždením zmeny proudu v cívce, co lze rešit napríklad elektronicky. Opakovatelné zpoždení lze v prípade elektrického ovládání jednoduše rešit klasickým predstihem.
Stále je to ale neurčitý požadavek, nebo jak píšu premrštený, protože nerozhoduje samotná doba reakce, ale opakovatelnost otevrení ventilu, a doba samotného mechanického prepnutí, co je dost rozdíl. Hlavní zpoždení bežného ventilu totiž nastává zpravidla opoždením zmeny proudu v cívce, co lze rešit napríklad elektronicky. Opakovatelné zpoždení lze v prípade elektrického ovládání jednoduše rešit klasickým predstihem.
Vstrekovanie vody do motora
Zdravim, v poslednom case sa zaujimam dost o tuto problematiku. Na internete som nasiel aj hotove "kity" ktore sa predavaju na vstrekovanie vody do motora, zevraj to zvysuje ucinnost a znizuje spotrebu. Chcem sa spytat ci to uz niekto skusal, popripade ake dosledky na opotrebovanie motora mozno ocakavat.
Dakujem
Dakujem
opekac
Zdravim, ac jsem si vedom, ze sem tohle vlakno tak trochu nepatri, nenasel jsem vhodnejsi forum, kde pozadat o radu.
Chtel bych si postavit klasicky opekac na kuratka popripade neco vetsiho, ale nemam vubec tuseni jaky motor k tomu pouzit..
Prevod udelam ze stare prehazovacky na kolo, kde se dostanu k prevodu zhruba 1:4 ale i pro tento prevod ma vetsina elektomotoru prilis vysoke otacky. Potrebuju se dostat na nejakych 10-15 otacek za minutu.. to znamena 40-60 otacek hridele motoru.
Prosim jestli nekdo vite co by se k tomu dalo pouzit, tak budu moc vdecny.
Diky moc
Chtel bych si postavit klasicky opekac na kuratka popripade neco vetsiho, ale nemam vubec tuseni jaky motor k tomu pouzit..
Prevod udelam ze stare prehazovacky na kolo, kde se dostanu k prevodu zhruba 1:4 ale i pro tento prevod ma vetsina elektomotoru prilis vysoke otacky. Potrebuju se dostat na nejakych 10-15 otacek za minutu.. to znamena 40-60 otacek hridele motoru.
Prosim jestli nekdo vite co by se k tomu dalo pouzit, tak budu moc vdecny.
Diky moc
- Ondřej
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 285
- Registrován: pát 22 zář 2006 10:49
- Bydliště: j.Mor.
- Dostal: 7 poděkování
ELEKTROMAGNETICKE POLE
Dobry den prajem,
mal by som jednu otazku, ma to uz dlhsi cas trapi:
Predstavme si synchronny motor, ktory je pripojeny k sieti a jeho hriadel nadobudol kineticku energiu. Stator hriadela je tvoreny idealnymi cievkami s nulovym odporom.
Roztoceny motor odpojime od siete a vynutie statora skratujeme vodicmi nuloveho odporu. Po takomto skutku sa v statore vplyvom rotacie nabudeneho hriadela zacne indukovat napatie a statorom tecie prud.
Moja otazka: Bude hriadel brzdeny? Ak by statorove cievky neboli supravodive, tak by velkost brzdnej energie bola rovna joulovym startam vo vynuti statora W=R.I.I + straty v okolitom zeleze (natacanie domen v zeleze, vznik tepla.) + vplyv okoliteho prostredia (vzduch...). Ale v nasom "idealnom " pripade nie su ani joulove straty, ani straty v zeleze. Brzdil by takyto motor alebo nie?
Ja totizto nechapem veciam tykajuce sa poli.
Inak polozena otazka: Je mozne chapat pole ako nieco do coho sa "uklada" energia. Alebo je to iba moznost preniest energiu z "vysialaca na prijmac" (indukcia)
mal by som jednu otazku, ma to uz dlhsi cas trapi:
Predstavme si synchronny motor, ktory je pripojeny k sieti a jeho hriadel nadobudol kineticku energiu. Stator hriadela je tvoreny idealnymi cievkami s nulovym odporom.
Roztoceny motor odpojime od siete a vynutie statora skratujeme vodicmi nuloveho odporu. Po takomto skutku sa v statore vplyvom rotacie nabudeneho hriadela zacne indukovat napatie a statorom tecie prud.
Moja otazka: Bude hriadel brzdeny? Ak by statorove cievky neboli supravodive, tak by velkost brzdnej energie bola rovna joulovym startam vo vynuti statora W=R.I.I + straty v okolitom zeleze (natacanie domen v zeleze, vznik tepla.) + vplyv okoliteho prostredia (vzduch...). Ale v nasom "idealnom " pripade nie su ani joulove straty, ani straty v zeleze. Brzdil by takyto motor alebo nie?
Ja totizto nechapem veciam tykajuce sa poli.
Inak polozena otazka: Je mozne chapat pole ako nieco do coho sa "uklada" energia. Alebo je to iba moznost preniest energiu z "vysialaca na prijmac" (indukcia)
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Sú to dobré otázky. Zdokonaľovať tieto otázky tak, aby sa na ne dalo odpovedať je ťažké a je to problém v podstate fyzikov. EM pole má z určitého pohľadu hybnosť a môže obsahovať energiu. Keďže však nemáme definíciu poľa ako objektu, ťažko určiť, či to pole má reálny objem, alebo stačia súradnice priestoru. Aj keď odpovede bývajú niekedy presvedčivé, tak na tieto otázky sa ťažko hľadajú a dokazujú. Zrejme závisí od uhla pohľadu a použitého modelu, aby sa dalo povedať, či je pole púhy prenášač energie, alebo ju môže aj konzervovať. Myslím, že zmysel otázky bol tento. Teória relativity rieši lokálne záujmy a použiteľnosť fyzikálnych jednotiek, pretože v elektromagnetizme v podstate ide aj o teóriu relativity, keďže nemáme možnosť preniesť akýkoľvek účinok rýchlejšie než svetelnou rýchlosťou.
Odpoveď na alternátor je jednoduchšia. (Bolo by treba upresniť, že budenie ostane pripojené, alebo sú tam magnety, inak to nie je synchrónny stroj). Brzdný účinok stroja pri záťaži alebo skrate nie je daný iba činnými stratami vo vinutí. Alternátory/synchrónne generátory sa bežne robia s účinnosťou nad 90 percent a je zrejmé, že za mechanickom záťažovom momente sa nemôže podieľať tých 10 percent strát. Alternátor bude naisto vyvíjať moment aj pri vinutí s nulovým odporom, vznik momentu je určený vhodným fázovaním medzi točivým poľom statora a točivým poľom rotora. Je to presne to isté, ako keď nútim krúžiť magnet nad stolom krúžením iným magnetom pod stolom. Ak by jeden magnet na stole bol pevný a spolu so stolom otočný, tak sa roztočí aj stôl, aj napriek treniu. Magnet sa dá v určitom zmysle považovať za supravodič.
Odpoveď na alternátor je jednoduchšia. (Bolo by treba upresniť, že budenie ostane pripojené, alebo sú tam magnety, inak to nie je synchrónny stroj). Brzdný účinok stroja pri záťaži alebo skrate nie je daný iba činnými stratami vo vinutí. Alternátory/synchrónne generátory sa bežne robia s účinnosťou nad 90 percent a je zrejmé, že za mechanickom záťažovom momente sa nemôže podieľať tých 10 percent strát. Alternátor bude naisto vyvíjať moment aj pri vinutí s nulovým odporom, vznik momentu je určený vhodným fázovaním medzi točivým poľom statora a točivým poľom rotora. Je to presne to isté, ako keď nútim krúžiť magnet nad stolom krúžením iným magnetom pod stolom. Ak by jeden magnet na stole bol pevný a spolu so stolom otočný, tak sa roztočí aj stôl, aj napriek treniu. Magnet sa dá v určitom zmysle považovať za supravodič.
- la
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1854
- Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
- Bydliště: Brno
- Dal: 763 poděkování
- Dostal: 238 poděkování
na selátko i větší
Ondřej píše:Zkus ještě zpřevodovat motorek od stěračů nebo do něj pouštět nižší napětí.
Je to sice trošku dražší řešení ,vydrží ale déle a dá se použít v kombinaci s řetízkem i na větší kousek masa.(dobrou chuť)
Převodové motorky. http://www.atas.cz/products.php?sekce=2 ... =25&lng=cz
nebo stejnosměrné kde se musí použít akmulátor : http://www.atas.cz/products.php?sekce=2 ... =27&lng=cz
Motorek ze stěračů s autovrakoviště je podstatně levnější.
Leštění Makrolonových desek v řezu
Vážení potřeboval bych poradit,jak vyleštit makrolonové desky v řezu.
Potřeboval jsem vyřezat určitý tvar a nyní bych ten řez potřeboval vyleštit.
Nevím jak a čím.
Díky za radu Zdeněk
Ogarz@seznam.cz
Potřeboval jsem vyřezat určitý tvar a nyní bych ten řez potřeboval vyleštit.
Nevím jak a čím.
Díky za radu Zdeněk
Ogarz@seznam.cz
- Barbucha
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 611
- Registrován: sob 19 črc 2008 2:10
- Bydliště: Praha
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 61 poděkování
Motor Š135 - Favo
Pánové mám problém s motorem na Favo - 135. Udělal jsem komplet generálku draku Fáva, tak se mi tam nechce dávat motor tak jak je vylítanej. Tlaky ve válcí jsou až na jeden docela dobré. Krom rozvoďáku, který chrčí jako v posledním ražení všech ostatní se zdá být OK, i když na něm mám nalítáno řádově 250tis.Km.. Je to mrška spolehlivá a doposud docela táhne, takže se mi ji nechce dávat pryč, jest však nabíledni co s ním. Vzhledem k tomu, že jsem žádnou z uvedených činností nikdy nedělal, poraďte, co by se sním mělo udělat, aby pokud byl zase "jako nový".
1/ Vyměnit rozvoďák. Je potřeba stahovák na kola?
2/ Co s volnějším válcem? Vyměnit kruhy? Jak?
3/ ?????
díky
1/ Vyměnit rozvoďák. Je potřeba stahovák na kola?
2/ Co s volnějším válcem? Vyměnit kruhy? Jak?
3/ ?????
díky
Já to říkám pořád / neřád /, nejhorší jsou trpaslíci, všude vlezou a strašně se množí, jo ještě taky ten divnej němec co nám všechno skovává.