Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Tesla - diskuze

Praktické informace...

Moderátor: sao

pooli
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: pon 07 zář 2009 8:26

to uz nemate co napsat?

Příspěvek od pooli »

Ale ze se to tu nejak rychle odmlcelo?! stacilo par postu a naraz zas neni o cem psat?
bude jeste nejaky preklad?? o co vase nazory na nej??
autorovi patri neskonaly dik za jedinecnou praci!!!


impedence
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: pát 15 úno 2013 15:54
Dostal: 2 poděkování

Re: Pan Tesla

Příspěvek od impedence »

scháním překlad: tesla patent 336 961 .Neměl by to někdo náhodou? anglicky jsem to už několikrát pročítal, ale moje angličtina je mizerná.


xzzzx
Zasloužilý člen
Příspěvky: 285
Registrován: stř 14 bře 2007 10:52
Bydliště: Valtice
Dostal: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pan Tesla

Příspěvek od xzzzx »

impedence píše:scháním překlad: tesla patent 336 961 .Neměl by to někdo náhodou? anglicky jsem to už několikrát pročítal, ale moje angličtina je mizerná.
Google translátor

TESLA PATENT 336.961 regulátor pro dynamo-elektrických strojů.
Specifikace tvořící část dopisů patentu 336961, ze dne 02.3.1886.
Přihláška podána 18. května 1885. Výrobní číslo 165793. (Ne Model).
Pro všechny, koho se to týká:
Ať už je to známo, že já, N IKOLA T Esla , Smiljan Lika, hraniční země Rakouska-Uherska, vymysleli zlepšení Dynama elektrických strojů, z nichž je následující specifikace.
Předmětem mého vynálezu je poskytnout zlepšený způsob pro regulaci proudu v dynamoelektrických strojích.
V mém zlepšení I využívat dvou hlavních kartáčů, ke které jsou připojeny konce helices polních-magnetů a pomocným kartáčkem a pobočky nebo posuvnými-spojení za vzniku meziproduktu bod v terénu drát na pomocný-kartáč.
Vzájemná poloha jednotlivých kartáčů jsou různé, a to buď automaticky nebo ručně, tak, aby se směšovací stává nefunkční, když pomocný-kartáč má určitou pozici na toho komutátoru, ale když je uvedený pomocný kartáč se pohybuje ve vztahu k hlavní kartáče, nebo jsou tyto přesunuty do jejich vztahu k pomocným kartáčem, elektrický stav je narušen a více či méně proudu přes pole-šroubovic je odkloněna pomocí bočníku nebo proud prošel přes uvedený směšovací ventil na polních-šroubovic.
Změnou relativní pozici na toho komutátoru příslušných kartáčů automaticky v poměru k různé elektrické podmínek dělnické obvodu proud vytvořil lze regulovat v poměru k požadavkům v pracovním obvodem.
Zařízení pro automatické pohybem kartáče dynamoelektrickými stroje jsou dobře známé, a ty, které využily v mém počítači, může mít jakoukoli požadovanou či známých charakteru.
Přehled obrázků na výkresech, Obrázek 1 je schéma znázorňující můj vynález, ukazující jedno jádro z polních-magnety s jedním šroubovice rány ve stejném směru v průběhu. Obr. 2 a 3 jsou schémata ukazující jedno jádro z polních magnety s částí z vinutých šroubovic v opačných směrech. Obr. 4 a 5 jsou schémata znázorňující elektrických zařízení, která mohou být použity pro automatické nastavení kartáče, a Obr. 6 je schéma znázorňující polohy kartáčů, když je stroj je pod napětím na začátku.
a b jsou kladné a záporné kartáče hlavního nebo pracovní okruhem, a c pomocného štětky. Pracovní obvodu D vyčnívá z kartáče A a B , jako obvykle, a obsahuje elektrické lampy nebo jiné zařízení, D ' , a to buď do série nebo vícenásobné oblouku.
MM " představují pole-šroubovic, jehož konce jsou připojeny k hlavnímu kartáčky A a B . Pobočka nebo posuvnými-wire c " se táhne od pomocného kartáče c na okruhu polních-šroubovic, a je napojen na stejné na mezilehlé bodu X.
H představuje komutátor, s deskami z běžného konstrukce. Nyní je třeba chápat, že když je pomocný kartáč c zaujímá takovou polohu upon komutátoru, že elektrické hnací síla mezi kartáče A a C, je na elektro-hybné síly mezi kartáči C a B, jako je odpor obvodu M c ' c ​​A k odporu obvodu b M ' c ' c ​​B, potenciály bodů X a Y bude rovnat, a žádný proud bude protékat přes pomocný kartáč; ale když kartáč c zaujímá jinou polohu potenciály z bodů X a Y se budou lišit, a proud poteče přes pomocný kartáč nebo z komutátoru, v závislosti na vzájemné poloze kartáčů. Je-li, například, komutátoru prostor mezi kartáče A a C , kdy je tento v neutrálním bodě, je snížena, bude tok proudu od bodu Y přes napěťové C kartáčku B , a tím posilovat proud v část M " , a částečně neutralizovat proud v části M; ale v případě, že prostor mezi kartáče A a C se zvýší, proud poteče přes pomocný kartáč v opačném směru, a proud v M bude posílena, a M ' , částečně neutralizované.
Kombinací s kartáči a , b a c jakékoliv známé automatické regulační mechanismus proud vytvořil lze regulovat v poměru k požadavkům v pracovním obvodem. Části M a M ' na pole-drát může být navinut ve stejném směru, (v tomto případě, že jsou uspořádány tak, jak je znázorněno na obr. 1, nebo, část M, může být ukončena v opačném směru, jak je znázorněno na obr . 2 a 3)
Je zřejmé, že příslušné jádra polních-magnety podléhají odkyselení nebo zesilující účinky proudu na bočníku až c ' , a magnetismu jader budou částečně neutralizované nebo bod největšího magnetismu posunuty, takže že bude více či méně vzdálené od, nebo se blíží k armatuře, a tedy souhrn Energetické akce magnetů pole na kotvu bude odpovídajícím způsobem různé.
Ve formuláři uvedené na obr. 1 regulace se provádí posunutím bodu největší magnetismu, a na obr. 2 a 3 stejného účinku je produkován působením proudu v bočníku procházející neutralizační-šroubovice.
Relativní pozice jednotlivých kartáčů může měnit pohybem pomocného kartáč nebo štětec c může zůstat v klidu, a hlavní p být připojen k hlavní kartáče držáku A " , tak, aby se nastavení kartáče úlohách v jejich vztahu ke kartáčku C , Pokud se však úprava je aplikována na všechny kartáče, jak je vidět na Obr. 5 solenoid by měl být připojen k oběma A a C, aby se přesunout směrem k nebo od sebe.
Existuje několik známých zařízení pro poskytování pohybu v poměru k elektrickému proudu. I ukázaly pohyblivých jader na obr. 4 a 5 jako pohodlné zařízení pro získání požadovaného rozsahu pohybu s velmi malými změnami v proudu procházejícího šroubovic. Má se za to, že úprava hlavních kartáčky způsobuje změny v síle proudu nezávisle na relativní poloze uvedeného kartáče do pomocného kartáče. Ve všech případech může být úprava taková, že žádný proud teče přes pomocné kartáče, když je spuštěn dynamo s normálním zatížení.
Na obr, 4 a 5, AA uvádět hlavní držák kartáče, nesoucí hlavní kartáče, a C pomocný držák kartáčů, nesoucí pomocný kartáč. Tyto držáky kartáčů jsou pohyblivé v soustředných oblouků se středem komutátoru hřídele. Železo píst, P, z elektromagnetu S, Obr. 4, je připojen k pomocnému držáku kartáče C Úprava se provede pomocí pružiny a šroubu nebo utahovák.
Na obr. 5, místo solenoidu, je zobrazen železná trubka obklopující cívku. Píst cívky je připojen k oběma držáky kartáčů AA a C. Pokud jsou kartáče přesunut přímo od elektrických zařízení, jak je znázorněno na obr. 4 a 5, tyto jsou konstruovány tak, že síla působící na nastavení je v podstatě stejné po celé délce pohybu.
Jsem si vědom toho, že pomocné kartáče byly použity v souvislosti s helices v terénu drátu; ale v těchto případě, že šroubovice obdržel celou proud přes pomocný kartáč nebo kartáče, kartáče a uvedený nemůže být vyřazena bez přerušení obvodu přes pole. Tyto kartáče způsobil, však velký jiskření na toho komutátoru. V mém zlepšení pomocný kartáč způsobuje velmi malou nebo žádnou jiskření, a lze demontovat bez přerušení obvodu přes pole-šroubovic.
Můj zlepšení má, kromě toho, že výhody pro usnadnění vlastní vzrušující stroje ve všech případech, kdy je odpor v terénu drátu je velmi velký poměrně odporu hlavního okruhu na zahájení například na oblouku-osvětlení stroje. V tomto případě umístit pomocný kartáč c blízkosti nebo přednostně v kontaktu s kartáčem B , jak je znázorněno na Obr. 6, Tímto způsobem část M ' je zcela vystřihnout, a jako část M má podstatně menší odpor než celé délce v terénu drátu stroj excituje sebe, načež se pomocný kartáč je posunuta automaticky do své normální polohy.
Tvrdím, jako můj invention-
Kombinace s komutátorem, který má dva nebo více hlavních kartáčů a pomocnou kartáč, pole-šroubovic, které mají své konce připojené k hlavní kartáče, a pobočky nebo posuvnými spojení z středního bodu polních-šroubovic na pomocný kartáč , a prostředky pro měnění relativní polohy na komutátoru příslušných kartáčů, v podstatě jak je uvedeno.
Podepsal mi to 13. den května, AD 1885.
NIKOLA TESLA.


Svět zboř! Já budu stát.
Odpovědět

Zpět na „Sao“